כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"שיעמדו בתור"

גל של זרים בדרך לישראל: "שורה של מדינות"

מנכ"ל רשות האוכלוסין הנכנס, תומר מוסקוביץ', אומר כי בקרוב צפוי להיות גל גדול של זרים שיבקשו להיכנס למדינת ישראל, בעקבות ההחלטה להגדיר מדינות נוספות כמדינות אדומות

גל של זרים בדרך לישראל: "שורה של מדינות"
שוטר בשדה התעופה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מנכ"ל רשות האוכלוסין הנכנס, תומר מוסקוביץ', אומר כי יש גל גדול של זרים שירצו להיכנס למדינה, ומאשר שמי שירצו להיכנס לארץ בנסיבות מיוחדות יוכלו לעשות זאת ביתר קלות כבר בקרוב. כך דווח ב"ישראל היום".

ההחלטה בנושא צפויה להיות מאושרת במהלך היום, ומוסקוביץ' מעריך: "בעבר ראינו לא מעט מקרים של תורים ארוכים לפני ביקורת הדרכונים בחזרה לארץ. בקרוב, עם ההחלטה להכריז על מדינות אדומות נוספות, צפוי גל של חוזרים משורה של מדינות".

"כדי לא לחזור לתמונות האלה של התורים הארוכים אנחנו נעזרים בפיקוד העורף, והכל מתואם עם הנהלת נתב"ג. בטוח שייווצרו עומסים בשעות השיא. אם השיקול הוא לעמוד בתורים או פתיחה לא אחראית של הגבולות לסיכון בריאותי או הגירתי - אני מעדיף שיעמדו בתור ולא יכניסו לפה סיכונים", הוא אומר.

מוסקוביץ' עומד בראש הוועדה שקובעת מי הזרים שיוכלו להיכנס בתקופה הזאת, ומסביר עליה: "יש מקרים של פרידות מקרובים שנמצאים בימיהם האחרונים, ומהצד השני יש גם אירועים משמחים כמו חתונות, לידות וחגיגות בר מצווה. גם בהם אנחנו מאשרים לזרים להיכנס לארץ".

"אנחנו מבינים גם מקרים כמו קבוצות של אנשים שנקראים זרים אבל בפועל יש להם קשר קרוב למדינת ישראל כמו קבוצות של 'תגלית', בני זוג של ישראלים שנמצאים בתהליך קבלת אזרחות, ספורטאים, חוקרים וכו'. החיים נמשכים, ואנחנו לומדים לעשות את הדברים בצורה הרגישה ביותר".

לצד זאת, הוא מציין, "להערכתי, תיירים זרים לא יוכלו להיכנס לארץ בשבוע או בשבועיים הקרובים לפחות. אנחנו עדיין לא יודעים הכל על האומיקרון, והמטרה היא למנוע תחלואה".

קורונה נתב"ג מדינות אדומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד