ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"נקודת זמן קריטית"

הד"ר מתריע: עניין של זמן עד שהאומיקרון יתפשט בישראל

ד"ר נוי כהן, מבית החולים 'אסותא' באשדוד, מזהיר הבוקר מפני השאננות בציבור הישראלי וטוען כי התפשטותו של הווריאנט אומיקרון בישראל - "עניין של זמן" | הד"ר כהן טוען כי מדינת ישראל נמצאת בשלב "קריטי" בהתמודדות עם הווריאנט החדש 

הד"ר מתריע: עניין של זמן עד שהאומיקרון יתפשט בישראל
מחלקת קורונה באיכילוב צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ברקע המשך התפשטות הווראינט החדש 'אומיקרון' בעולם, מזהיר הבוקר (רביעי) הד"ר נוי כהן מביה"ח 'אסותא' אשדוד, משאננות האוכלוסייה ובעיקר שאננות הורי הילדים שטרם התחסנו וקורא למבצע חיסונים ארצי בו ייקחו חלק כלל הגורמים בעלי ידע וניסיון במתן חיסונים.

"בכל בית ספר ומוסד לימודים בו קידם משרד הבריאות מבצע חיסונים בעזרת ניידות חיסונים, ראינו עלייה חדה בכמות הילדים שהתחסנו", אמר הבוקר הד"ר כהן, "מדובר בצעדים נכונים, אך הם שוליים אל מול הכמות הנדרשת ולמעשה, הם כטיפה בים". 

לדבריו, האומיקרון דופק בשער, וזו העת לגייס את כלל גורמי הסיעוד והרופאה במשק למען מבצע חיסונים רחב היקף וחוצה מגזרים. "אנחנו נמצאים בנקודת זמן קריטית וראוי שננצל אותה" ומוסיף כי "התפשטות האומיקרון בישראל - עניין של זמן". 

הד"ר נוי כהן // צילום: דוברות אסותא 

כזכור, אמש זוהו 22 מאומתים חדשים לווריאנט האומיקרון בישראל - כאשר עד כה זוהו בארץ כ-89 מאומתים. מתוכם: 57 מאומתים ששבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, וטורקיה.

21 מאומתים נדבקו כתוצאה ממגעים שקיימו עם שבים מדרום אפריקה, אנגליה וצרפת. וכן 10 מאומתים נדבקו בתוך הקהילה בישראל - ב-3 אירועים שונים. 

מתוך אותם 89 מאומתים: 21 מוגדרים על פי משרד הבריאות כ-לא מוגנים, כלומר לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון. ו-67 מוגנים.

בנוסף להם, קיים חשד גבוה לעוד 150 מקרים של חשיפה לווריאנט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף שלהם - וכך עדיין לא ניתן לוודא אם אכן נדבקו בווריאנט הדרום אפריקני או שמא הם חולי קורונה שנדבקו כמו רוב המאומתים הישראליים בזן הדלתא. 

יצוין כי עד כה לא דווח כי מי מבין הנדבקים חלה באורח קשה, או הזדקק להנשמה וחלילה הגיע לכדי מוות.

קורונה אומיקרון אסותא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד