כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"מסכן את בריאות הציבור"

שרת החינוך שאשא ביטון תסתבך משפטית? הוגשה פנייה ליועמ"ש

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום ליועמ"ש בדרישה: "פתח בבדיקת הסתרת התחלואה במערכת החינוך", זאת לאחר הפרסומים על הסתדרת נתוני הקורונה במשרד החינוך בהוראתה של השרה שאשא ביטון 

שרת החינוך שאשא ביטון תסתבך משפטית? הוגשה פנייה ליועמ"ש
חיסוני קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (חמישי) לראש הממשלה נפתלי בנט וליועמ״ש אביחי מנדלבליט, בבקשה לפתוח בבדיקת הטענות בדבר התנהלות משרד החינוך בהובלת הד"ר יפעת שאשא ביטון בנוגע להעברת נתוני תחלואה בבתי הספר. 

זאת בהמשך לדיווחים לפיהם משרד הבריאות אישר בהודעה רשמית כי לא קיבל ממשרד החינוך נתונים חשובים וקריטיים, כגון נתוני הנוכחות בכיתות הירוקות. כזכור, על פי הדיווחים בתקשורת, ישנם גורמים במשרד החינוך אשר לטענתם משרד החינוך מנע את העברתם של נתונים חשובים אלו כדי להסתיר את כמות הנדבקים בבתי הספר, ובכך להימנע מסגירתם.

התנועה לאיכות השלטון כתבה בפנייתה "כי טענות חמורות אלו מטילות עננה כבדה של חשש שמא משרד החינוך מתנהל באופן עצמאי אשר נוגד את מדיניות הממשלה, ואף מסכן את בריאות הציבור. כן, מציאות שבה שר משרי הממשלה מסתיר מידע מראש הממשלה ומהגורמים המקצועיים הרלוונטיים, היא מציאות שאין להשלים עמה".

"מתוקף תפקידכם כראש ממשלת ישראל וכיועץ המשפטי לממשלה, החשיבות שבבירור טענות אלו בוודאי לא נעדרת מעיניכם, בוודאי שמבחינה בריאותית, אך לא פחות מכך מבחינה ציבורית וערכית", נכתב בפנייתם לראש הממשלה וליועמ"ש 

משרד החינוך משרד הבריאות יפעת שאשא ביטון נפתלי בנט אביחי מנדלבליט קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד