כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ברוך דיין האמת

בעל ייסורים: הצדיק מקדושת אהרן הלך לעולמו 

בעל הייסורים, הרב הצדיק החסיד רבי מנחם ולס זצ"ל, מרחוב קדושת אהרן בקרית בעלזא בירושלים, הלך לעולמו. במשך שנים היה משותק וישב והגה בתורה

בעל ייסורים: הצדיק מקדושת אהרן הלך לעולמו 
הגה"צ רבי רפאל יעקב מנחם ולס זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'שערי צדק' ירושלים הלך לעולמו הרב הצדיק החסיד רבי רפאל יעקב מנחם ולס זצ"ל, שהיה מסובל בייסורים קשים ומרים, והשיב את נשמתו ליוצרה והוא בן 73.

המנוח זצ"ל נולד לאביו הרה"ח רבי משה ולס זצ"ל, מחצר חסידות מודז'יץ. בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו הרבנית הצדקנית המחנכת החשובה מרת נחמה ולס שתח'י, בתו של רבי אהרן פקשר זצ"ל, שהיה גיסו של מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך זצ"ל.

המנוח נודע כפרוש וצדיק, שעבד את ה' ביראה ונודע בצדקותו הגדולה. מספר שנים לאחר נישואיו עבר תאונת דרכים קשה מאוד ונמצא לאחר שעות כשהוא במצב קריטי, בחסדי שמים הצילו את חייו. כשחזר להכרה נותר משותק בגופו, אך מוחו לא נפגע.

בכל השנים המשיך לשקוד על התורה ובביתו התקיימו מניינים ורעייתו הרבנית שתחי' הקריבה את חיה למענו והפכה את ביתה ברחוב קדושת אהרן לבית ועד לחכמים עבורו.

בן משפחתו, מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבך זצ"ל, היה מגיע בכל שבוע לבקרו ביום שלישי אחר הצהריים ושם היה מעודד את רבי מנחם ורעייתו. הוא נודע בברכותיו שהיו מתקיימות, האדמו"ר מבעלזא היה מגיע לבקרו בכל ערב ראש השנה.

למגינת לב לא זכה להותיר אחריו זרע של קיימא והציבור נקרא ללמוד לעילוי נשמת, רבי מנחם בן רבי משה.

ההלוויה תצא מביתו ברחוב קדושת אהרן 1 בקרית בעלזא בירושלים, בשעה 20:00, להר המנוחות שם ייקבר בחלקה הסמוכה לחלקת הרבנים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

מודז'יץ הגר''ש אוירבעך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד