כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הווריאנט מתפשט

מנהלת מוסד חינוכי נדבקה באומיקרון והדביקה תלמידות

שתי משפחות שאומתו באופן ודאי לווריאנט החדש, הפרו את הבידוד והובילו להדבקה המונית. סבתא של אחת המשפחות, המשמשת כמנהלת מוסד חינוכי, יצאה לעבודתה גם היא בעת שהיא מאומתת בווריאנט, והדביקה חניכות במוסד

מנהלת מוסד חינוכי נדבקה באומיקרון והדביקה תלמידות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

ברקע העלייה המשמעותית במספר המאומתים לווריאנט אומיקרון בישראל, מתפרסם היום (חמישי) ב'ערוץ 12' כי שתי משפחות שאומתו באופן ודאי לווריאנט החדש, הפרו את הבידוד והובילו להדבקה המונית.

על פי הפרסום, ילדים של שתי המשפחות נשלחו למסגרות הלימודים על אף שנדבקו בווריאנט החדש - וגרמו להדבקת אנשים נוספים.

בנוסף, סבתא של אחת המשפחות, המשמשת כמנהלת מוסד חינוכי יצאה לעבודתה גם היא בעת שהיא מאומתת בווריאנט, והדביקה חניכות במוסד.

כאמור, על פי העדכון האחרון של משרד הבריאות ישנם 89 מאומתים ודאיים בווריאנט החדש - מרביתם שבו מאפריקה ואירופה. 21 מאומתים נדבקו לאחר שקיימו מגעים עם כאלו שנדבקו בחו"ל. וכן 10 בנ"א נדבקו בתוך הקהילה בשלושה אירועים שונים בישראל.

מתוך כלל המאומתים עד כה (89) - רק 21 הם לא מוגנים, כלומר לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון. נתון מדאיג במיוחד שמצביע על כך שרוב המאומתים לווריאנט בישראל (67) הם מחוסנים.

בנוסף להם, קיים חשד גבוה לעוד 150 מקרים של חשיפה לווריאנט אומיקרון, שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף שלהם - ולפיכך עדיין לא ניתן לוודא אם נדבקו בווריאנט החדש או לא.

עד כה לא דווח כי מי מבין הנדבקים חלה באורח קשה, או הזדקק להנשמה וחלילה הגיע לכדי מוות.

אומיקרון קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד