י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מצוד אחר המחבלים

פיגוע ירי בשומרון: שלושה תלמידי ישיבה נורו, אחד מהם נרצח

בפיגוע ירי סמוך ליישוב חומש שבשומרון, נרצח תלמיד ישיבה בשנות העשרים לחייו. שני חבריו נפצעו באורח בינוני וקל | השלושה נורו ע"י חוליית מחבלים שארבה להם, בעת שנסעו ברכבם | ראש המועצה האזורית שומרון: "ממשלת ישראל מאבדת את ההרתעה" | צה"ל במצוד אחר המחבלים

פיגוע ירי בשומרון: שלושה תלמידי ישיבה נורו, אחד מהם נרצח
הרכב בזירת הפיגוע צילום: דוברות זק"א

שלושה תלמידי ישיבה נפגעו הערב (חמישי) בפיגוע ירי סמוך ליישוב חומש בשומרון. השלושה, בשנות העשרים לחייהם, הצליחו להגיע לשער ההתנחלות והזעיקו את כוחות ההצלה. מצבו של אחד מהם הוגדר אנוש ובוצעו בו פעולות החייאה, אך בהמשך נאלצו כוחות ההצלה לקבוע את מותו. הנפגעים נורו ע"י מחבלים פלסטינים בעת שנסעו ברכבם מחומש לכיוון שבי שומרון. צה"ל עורך סריקות באזור. מלשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט נמסר כי הוא עודכן בפרטי הפיגוע.

מדובר צה"ל נמסר כי התקבל דיווח על אירוע ירי סמוך למאחז חומש שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון", וכי הפרטים בבדיקה. הפיגוע אירע מעט לפני השעה 19:30. למד"א דווח על שלושה פצועים שנפגעו מירי והגיע סמוך לשער האחורי של היישוב שבי שומרון.

מדיווח ראשוני של מד"א, חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו במקום טיפול רפואי לשלושה צעירים בשנות העשרים, בהם: 1 במצב אנוש תוך פעולות החייאה, 1 במצב בינוני, 1 קל.

נתנאל אילוז, חובש איחוד הצלה מסר: "הענקתי סיוע ראשוני בזירה לנפגע במצב אנוש מירי, ולשני נפגעים נוספים בהכרה. כמו כן הוענק סיוע בזירה לנפגעת חרדה ע"י יחידת חוסן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר כי מערכת הביטחון תשים את ידה על המחבלים. "יחד עם כל עם ישראל, אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של הנרצח בפיגוע הקשה שאירע הערב בשומרון, ומאחל החלמה מהירה לפצועים", אמר בנט והוסיף כי "כוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים במהרה. אנו נבוא עמם חשבון".

זירת הפיגוע בשומרון. צילום: דוברות איחוד הצלה.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן מסר בתגובה לפיגוע: "‏כתוצאה מהירי של המחבלים, שלושה פצועים בכניסה ליישוב חומש, מתוכם אחד פצוע במצב קשה מאוד, כרגע בטיפול ראשוני בכניסה לשבי שומרון. ממשלת ישראל מאבדת את ההרתעה, סדרה של צעדים שוב ושוב גורמים לטרור הערבי מבית הרשות הפלסטינית להרים את קולו"

"אנחנו המתיישבים בשומרון ואיתנו כל עם ישראל ננצח את הטרור, אנחנו ננצח אותם", אומר דגן ומוסיף, "אני דורש וקורא בזמן הזה לממשלה להפוך את הדיסקט, הממשלה הזו בין אם בחרנו בה ובין אם לא היא אחראית לביטחון של כל אזרח במדינת ישראל. לא יכול להיות שפעם אחר פעם אזרחים נורים במקומות מרכזיים במדינת ישראל. אנחנו מצפים הממשלה להפוך את הדיסקט באופן מיידי, דם יהודי לא יכול להיות הפקר".

לצד זאת, צוותי החרום של מוא"ז שומרון, יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן ורב מלווים בצוותים רפואיים, הודיעו כעת לאלמנת הנרצח בפיגוע את הבשורה הקשה. 

חומש פיגוע ירי מועצת שומרון יוסי דגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד