י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גם יהודים נרצחו

עיתונאי הארץ נגד עיתונו: "עיוורון מרצון"

אורי משגב, עיתונאי ב'הארץ', מפתיע ותוקף את העיתון במאמר שפרסם ובו הוא טוען כי גם יהודים נרצחו בשנת 1948, אך בעיתון מזכירים ומתעסקים רק בנכבה של הפלסטינים

עיתונאי הארץ נגד עיתונו: "עיוורון מרצון"
אורי משגב צילום: פלאש90

עיתונאי 'הארץ', אורי משגב, ביקר בחריפות את עיתונו, בכך שבעיתון לא מתעסקים ברצח הלוחמים היהודים בשנת 1948, אלא רק במות הפלסטינים בנכבה.

משגב הזכיר בטור שפרסם בעיתון כמה מקרים שבו מתו לוחמים יהודים בשנת קום המדינה, "היישוב היהודי איבד בה אחוז שלם מאוכלוסייתו (6,000 הרוגים מתוך 600 אלף); עשירית מהנותרים הפכו לפליטים בארצו".

"אלא שבחלוף השנים אין זה תקין פוליטית לעסוק בלוחמים היהודים שנהרגו. דומה שכיום יש רק נכבה: הרג וגירוש ערבים, כפרים פלסטיניים שהוחרבו ופליטים פלסטינים. "הארץ" מעניק לעיוורון־מרצון הזה במה נלהבת", כתב.

"אם באמת רוצים דיון רציני במלחמת 48', הוא חייב להיות מאוזן. אם אמת, אז כל האמת. אם האידיאל הוא קידוש המחקר והאמת ההיסטוריים, צריך לשאול גם היכן הם אדם רז, מכון עקבות ועמותת זוכרות הפלסטיניים. ממילא עמיתיי ב"הארץ" לא מסתפקים בבירור העובדות ומרבים לדרוש "התנצלות"".

משגב סיים וכתב, "מדכדך לשוב ולהיגרר לשם 74 שנים אחרי פרוץ המלחמה, אבל את ההתנצלות הזאת כבר היטיב לנסח בגאונותו אפרים קישון: סליחה שניצחנו".

אורי משגב עיתון הארץ נכבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד