י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"נראה שהמחלה לא נעלמת"

גל שפעת מסתורי בלייקווד: כ-70 אחוז חולים

כמו בעולם הישיבות ישראל, גם בלייקווד מדווחים על תחלואת שיא שמשפיעה באופן משמעותי על מערך הלימודים בעיר. כ-70 אחוז חולים ונעדרים מהלימודים. שוללים שמדובר בהידבקות המונית בקורונה, אך ישנם גם כאלה שחולים פעם נוספת בנגיף שהיכה אנושות בקהילות החרדיות בחודשיו הראשונים

בחורי ישיבה בלייקווד
בחורי ישיבה בלייקווד צילום: באדיבות המצלם

בחורי הישיבות בלייקווד מתמודדים עם שפעת מסתורית שפגעה ברוב הבחורים, הישיבות כמעט לא מתפקדות באופן מלא, וכל זאת לצד ההתמודדות השוטפת בשנתיים האחרונות מול נגיף הקורונה שלא מרפה.

השפעת שפגעה בישיבות בלייקווד, פגעה גם בישיבות במונסי, רוב הישיבות בקושי מתפקדות, "שיעור שמונה 26 תלמידים, נשאר עם 8 תלמידים. גל שפעת גדול מאד". כך מספר ל'בחדרי חרדים' תושב לייקווד.

תופעות השפעת מלוות עם חום גבוה, כאבי בטן וכדומה. על פי הבדיקות שנערכו, אין לחולים קורונה, ואין לשפעת כל קשר לנגיף הקורונה, אך בנוסף לכך, תושבים רבים בלייקווד חולים בקורונה בפעם השנייה.

בארץ ובעולם: ה'שפעת' של כל עולם הישיבות

תושב לייקווד אומר ל'בחדרי חרדים' כי כ-70 אחוז חולים, או בשפעת או בקורונה. "זה נראה שהמחלה לא נעלמת, חבל שאנשים לא מתחסנים כדי לסיים עם הנגיף הזה שהרס לנו את חיי השגרה".

בתוך כך, ארה"ב ממשיכה לספור את מתיה בנגיף קורונה ומניינם כבר חצה את ה-800 אלף, המספר הגבוה ביותר מכל מדינה אחרת בעולם, כך על פי ה'ניו יורק טיימס'. מספר הנדבקים היומי בארה"ב עומד על סביבות 50 אלף ונמצא במגמת עלייה. כל יום מתים בארה"ב בממוצע 1,200 אנשים מקורונה.

שפעת מחלה מסתורית קורונה לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד