כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מחומש ועד ירושלים

הפרשן הצבאי הבכיר: "מכסחת הדשא צריכה להמשיך לפעול ולגדוע את תאי הטרור"

בשבועות האחרונים התנהלו בקריה דיונים בנוגע לרצף הפיגועים, שרובם התרחש באזור ירושלים ושלגבי כולם עד אתמול, כל הנוכחים, מאלוף פיקוד המרכז, דרך מתאם הפעולות בשטחים, הרמטכ"ל וראש השב"כ, היו תמימי דעים שאין חוט קשר ביניהם, אין התארגנות מסודרת, ולא נכון להגדיר זאת כ"גל טרור"

הפרשן הצבאי הבכיר: "מכסחת הדשא צריכה להמשיך לפעול ולגדוע את תאי הטרור"
הפרשן הצבאי יוסי יהושוע צילום: באדיבות המצלם

יוסי יהושוע כתב ופרשן צבאי ב'ידיעות אחרונות', מפרסם הבוקר מאמר שקורא להמשיך לפעול ולגדוע את תאי הטרור, "הפיגוע אמש בחומש הוא כבר אירוע אחר, קשה וחמור בתוצאותיו, ובעיקר מלמד על תכנון מוקדם ומקצועי של חוליה עם נשק חם שידעה היכן להתמקם וכיצד להימלט מהר במרחב. זו חוליה שמזכירה במאפייניה את תשתית חמאס שנחשפה בחודשים האחרונים במספר אזורים בשטחים, מרמאללה ועד ג'נין, וקיבלה הנחיות מהנהגת חמאס חו"ל שיושבת בטורקיה" כך כותב יהושוע.

עוד כותב יהושוע, כי "החוליה הזו תיתפס במוקדם או במאוחר, אבל הפיגוע מלמד שחיסול התשתית הגדולה במבצע שזכה בצה"ל לכינוי "תנין הפוך" לא הספיק, ושמכסחת הדשא צריכה להמשיך לפעול ולגדוע את תאי הטרור".

למרות זאת, במערכת הביטחון עושים בידול בין חמאס עזה לזה שביהודה ושומרון. בצה"ל מאמינים בהסדרה שמביאה לשקט כבר שבעה חודשים מאז מבצע "שומר החומות" התקופה השקטה ביותר מאז סיום מבצע צבאי בעזה, וממשיכים בהקלות. ישראל הגדילה את מספר הפועלים שיוצאים מעזה לשיא של עשרת אלפים ביממה, וכעת בצה"ל אף תומכים בהגדלה נוספת של מספר הפועלים שייכנסו. זו עמדת אוגדת עזה, פיקוד הדרום ומתאם הפעולות בשטחים.

כ-10,000 סוחרים עזתים שעובדים בישראל בחודשים האחרונים שינו משהו בעזה. כל אחד מאותם עובדים עזתים משפיע באופן ישיר על עשרות מבני משפחתו, שמתפרנסים מהכסף שהוא מכניס לרצועה מעבודה מישראל. בנוסף, עשרות מיליוני השקלים שאותם סוחרים מכניסים לעזה מדי חודש מניעים את הכלכלה העזתית ומשנים במידה רבה את המציאות שהייתה ברצועה ערב מבצע שומר החומות.

יוסי יהושוע כותב כי "נכון, כניסת הסוחרים העזתים לישראל אינה נטולת סיכונים ומייצרת אתגרים ביטחוניים, מצב הדורש ממערכת הביטחון אבחון מעמיק של אותם עובדים וכן שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים לניטור פעולותיה של אוכלוסייה זו. זה מאמץ, אבל הוא אפשרי, ולנוכח התועלת שמתקבלת מכניסתם לישראל מדובר בסיכון מחושב שאותו לוקחת ישראל".

"הסוגיה הנוכחית שעומדת בפני מקבלי ההחלטות היא הסדרת מעמדם של אותם עזתים שמחזיקים בהיתר, כעובדים מן המניין, בדיוק כמו הפועלים מיהודה ושומרון. כך ניתן יהיה להסדיר את עבודתם בישראל באופן חוקי ובטוח ולהדק את הבקרה הביטחונית על שהותם ועבודתם בשטח מדינת ישראל".

חומש פיגוע עזה חמאס יוסי יהושוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד