י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פיגוע הירי בשומרון

מאות מלווים למנוחות את יהודה הי"ד: "נקטפת ביד אכזרית וזדונית"

בשעה זו נערכת במאחז חומש הלוויתו של יהודה דימנטמן הי"ד, נרצח פיגוע הירי | במסע ההלוויה משתתפים מאות בני אדם, ביניהם רבנים, חברי כנסת ואישי ציבור | ראש הישיבה ממנה יצא אמש דקות לפני הפיגוע, הספיד בקול בוכים: "החותמת שיהודה השאיר בישיבה, תישאר לנצח" 

מאות מלווים למנוחות את יהודה הי"ד: "נקטפת ביד אכזרית וזדונית"
הלוויית יהודה דימנטמן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

מאות בני אדם הגיעו הבוקר (שישי) ללוות בדרכו האחרונה את יהודה דימנטמן ז"ל, שנרצח בפיגוע הירי אמש סמוך לשבי שומרון. ההלוויה החלה במאחז חומש, סמוך לישיבה ממנה יצאו אתמול בערב שלושת נוסעי הרכב שנקלע למארב מחבלים. אחיו של יהודה, שלומי, קרא לראש הממשלה נפתלי בנט לחדש את היישוב בחומש: "חזור בתשובה".

למסע ההלוויה הגיעו מאות מחבריו ובני משפחתו, לצד רבנים, חברי כנסי ואישי ציבור. מסע הלוויה חולף בסמוך למקום הפיגוע וימשיך להר המנוחות בירושלים, שם ייטמן הנרצח למנוחת עולמים.

ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן, ספד ליהודה דימנטמן: "חומש תישאר לנצח. חומש תתחזק. החותמת שהשאיר בישיבה כאן יהודה תישאר לנצח. נצמח יחד, נתפתח יחד. ויתקיים בנו הכתוב - כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכפר אדמתו עמו".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ספד ליהודה וקרא לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון: "יהודה האהוב, אחינו היקר, אחינו הקדוש, איש אמיץ בתוך ים סוער, נושא הדגל. אדם יקר, עם חיוך תמידי של אהבת ישראל טהורה, תלמיד חכם אמיתי, אידאליסט. נשמתך פה איתנו עכשיו ותמיד תהיה פה איתנו. איך נקטפת מאיתנו ביד כה אכזרית וזדונית רק כי אתה יהודי שחי בארצו?"

"אתמול בלילה גדע מרצח שפל, אוייב שרוצה לראות אותנו נכחדים לא רק מכאן - מחומש שבצפון השומרון, אלא נכחדים מעל האדמה", הוסיף ראש המועצה, "אתמול בלילה קטף האוייב הברברי את נשמתך והותיר את כולנו כואבים, המומים ממשלת ישראל - האחריות עליכם! אתם אחראים לבטחון כל אזרחי המדינה - אלה שבחרו בכם ואלה שלא".

ראש המועצה הוסיף בהספדו: "יהודה לא מת ממחלה, הוא לא נפטר מסרטן. הוא נרצח רק כי הוא יהודי! דם יהודי לא יכול להמשיך להיות הפקר! עד מתי?? אנחנו עומדים כאן, כואבים, בוכים. אבל אנחנו לא נשברים. אנחנו יחד נתקע יתד, ניתן תשובה ניצחת לטרור שרוצה לעקור אותנו מכאן".

יהודה דימנטמן ז"ל, בן 25, נרצח ע"י מחבלים שארבו לרכב שבו נסע בין שבי שומרון למאחז חומש. בפיגוע נפצעו שני חבריו באורח בינוני וקל. דימנטמן, נשוי ואב לילד, התגורר בהתנחלות שבי שומרון ותלמיד ישיבת חומש שבשומרון. מוקדם יותר אתמולהגיעו צוותי החרום של המועצה האזורית שומרון, יחד עם ראש המועצה יוסי דגן והודיעו לאלמנת הנרצח את הבשורה הקשה.

לפי עדותם של הנוסעים ברכב, הם עשו את דרכם בנסיעה מה'כולל' בחומש, כשלפתע נפתחה לעברם אש חיה. הקליעים פגעו ברכבם ופצעו את שלושת הנוסעים. מותו של יהודה, שנפצע אנושות, נקבע בעת שפונה לבית החולים בלינסון. מצבם של שני חברם מוגדר יציב.

 

פיגוע הלוויה יהודה דימנטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד