כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"החיסונים משחררים"

פולין: מתנגדי חיסונים מהפרלמנט הניפו שלט אנטישמי בהפגנה

ראש ממשלת פולין גינה את הנפת השלט על ידי חברי פרלמנט: "הנפת השלט היא עדות דרמטית ואפלה לעומק השפל שאליו יכולים להגיע חלק מהפוליטיקאים והמפגינים"

פולין: מתנגדי חיסונים מהפרלמנט הניפו שלט אנטישמי בהפגנה
שוטרים בפולין צילום: Pixabay

סערה בפולין לאחר שחברי פרלמנט מתנגדי החיסונים, הניפו בהפגנה בוורשה שלט שעוצב כשלט הכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו, ועליו המילים "החיסונים משחררים". ראש הממשלה מורבייצקי אמר כי הנפת השלט היא "עדות דרמטית ואפלה לעומק השפל שאליו יכולים להגיע חלק מהפוליטיקאים והמפגינים באמצעות רטוריקת מתנגדי החיסונים המטופשת שלהם".

מוזיאון אושוויץ, האחראי על שימור האתר שבו ניצב מחנה ההשמדה, גינה נחרצות את הנפת השלט בהפגנה: "ניכוס הסמל באמצעות סבלם של קורבנות אושוויץ הוא גילוי שערורייתי של שחיתות מוסרית. זה מביש במיוחד כשחברי פרלמנט פולנים עושים זאת".

השלט הונף בהפגנה שערכו בוורשה אנשי מפלגת הקונפדרציה מהימין הקיצוני. הם הפגינו נגד מדיניות החיסונים של הממשלה, שבמסגרתה הוקשחו הגבלות התנועה על מי שמסרבים להתחסן. ממשלת פולין גם מתכננת להטיל חובת חיסונים על רופאים, מורים ואנשי שירותי הבטחון. פולין מתמודדת בשבועות האחרונים עם גל קורונה קשה, בסוף השבוע דווח על כ-670 איש שמתו מקרונה בתוך יממה, המספר הגבוה ביותר שנרשם בה מאז תחילת המגפה.

פולין מתנגדי חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד