כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סערה בבריטניה

ג'ונסון תועד מפר את הנחיות הקורונה בסגר הראשון

בתיעוד מהשנה שעברה נראה ראש ממשלת בריטניה, רעייתו ועובדים מהלשכה עושים מיני מסיבה בחצר הלשכה שכללה משקאות אלכוהולים. מלשכתו של ג'ונסון טוענים כי מדובר בפגישות עבודה

ג'ונסון תועד מפר את הנחיות הקורונה בסגר הראשון
בוריס ג'ונסון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, צולם חוגג לצד יין וגבינה יחד עם אשתו ועוד 17 מעובדי המשרד, בגן בדאונינג 10, במהלך הסגר הראשון. התיעוד מעורר סערה בבריטניה והסערה אף גדולה יותר אחרי שמשרד ראש הממשלה הכחיש בשבוע שעבר את קיומו של אירוע חברתי ביום שישי 15 במאי 2020 אירוע שכלל יין, משקאות חריפים ופיצה בתוך ומחוץ לבית הרשמי של ראש הממשלה.

בסגר הראשון בתקופה בה תועדה התמונה, נאסרה התקהלות כזו על פי הנחיות הממשלה, אז הותר להיפגש בחוץ ובמרחק של לפחות 2 מטרים. החוק אז קבע שפגישות אישיות צריכות להתקיים רק אם זה "הכרחי לחלוטין".

אנג'לה ריינר, סגנית מנהיגת מפלגת הלייבור, תיארה את התמונה כ"סטירת לחי לציבור הבריטי", והוסיפה: "ראש הממשלה מראה לנו בעקביות שאין לו שום התייחסות לכללים שהוא מציב לכל השאר".

באותו יום בו צולמה התמונה, מאט הנקוק, אז שר הבריאות, ערך מסיבת עיתונאים, וקרא לאנשים להיצמד לכללים ולא לנצל את מזג האוויר הטוב בסוף השבוע של מאי כדי להתערבב בקבוצות.

הדובר הרשמי של ראש הממשלה אמר בשבוע שעבר: "בחודשי הקיץ צוות רחוב דאונינג השתמש בגן ​​באופן קבוע לכמה פגישות. ב-15 במאי 2020 ערך ראש הממשלה שורה של פגישות במהלך אחר הצהריים, כולל קצרה עם מזכיר הבריאות דאז וצוותו בגן לאחר מסיבת עיתונאים". הוא לא התייחס לגבינות והיין.

בוריס ג'ונסון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד