ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"להרתיע ולהכריע"

צה"ל מרענן את הוראות הפתיחה באש לעבר זורקי אבנים

כל הלוחמים בצה"ל קיבלו מסמך חדש, לפיו ניתן לירות בזורקי אבנים גם כשהם במנוסה, אך הירי חייב להיות מייד לאחר התקרית | בימין מברכים: "בשביל להכריע את הטרור צריכים להיות נחושים"

צה"ל מרענן את הוראות הפתיחה באש לעבר זורקי אבנים
עימותים בין חיילים לפלסטינים בחברון צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בצל גל הפיגועים, צה"ל משנה את מדיניות הפתיחה באש בשטחי יהודה ושומרון כלפי זורקי אבנים וזורקי בקבוקי תבערה. כך דווח ב'כאן 11'.

על פי הדיווח, לוחמי צה"ל קיבלו מסמך, לפיו יתאפשר להם לירות במיידי אבנים ובקבוקי תבערה - גם אחרי המעשה, כשהם נמלטים. חייב להתבצע ב"מרחב הלחימה", כלומר מיד לאחר התקרית.

"מברך את הרמטכ"ל על החלטתו להתיר את ידי חיילינו על מנת שיוכלו לחסל את האוייב", בירך חבר הכנסת אבי מעוז, יו"ר נעם. "את הטרור צריך להרתיע, את הטרור צריך להכריע, ובשביל להכריע את הטרור, צריכים להיות נחושים, ומלאי אמונה בצדקת דרכנו".

חבר הכנסת איתמר בן-גביר בירך גם הוא ואמר: "‏חבל שבצה"ל נזכרו לשנות את הוראות הפתיחה באש רק אחרי פיגועי טרור ובמחיר חיי אדם. אני מצפה שאכן הוראות הפתיחה באש ייושמו בשטח וכל מיידה שמסכן חיים ידע שאחרי זריקת אבן על יהודי, הוא יקבל כדור בראש".

מאידך, ח"כ סמי אבו שחאדה, יו"ר מפלגת בל"ד מגיב על השינוי בהנחיות הפתיחה באש, כך שניתן יהיה לירות על מיידי אבנים גם לאחר מעשה ואומר: "ממשלת בנט-גנץ-עבאס לוקחת עוד צעד חמור ולא אנושי כנגד עמנו הפלסטיני. ‏משמעות ההוראות החדשות לפתיחה באש היא הוצאה להורג ללא משפט, זה הוא עוד פשע המתווסף לפשעיו הרבים של הכיבוש הישראלי כנגד העם הפלסטיני. ‏הפתרון הוא סיום הכיבוש ולא המשך הדיכוי וההרג".

פתיחה באש יידוי אבנים טרור אבנים פיגוע אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד