כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ההזדמנות מול איראן

גנץ על אלימות מתנחלים: "אירועים שלא נקבל ולא נכיל"

בני גנץ מכניס את עצמו לסוגיית 'אלימות המתנחלים' ומצטרף גם הוא לגינוי: "היינו עדים לצערי גם לתקיפות של ישראלים כלפי פלסטינים וחיילי צה"ל שכללו פגיעה פיסית, ופגיעה ברכוש. אלו אירועים שלא נקבל ערכית ולא אינסטרומנטלית, לא נכיל ולא נסבול אותם"

גנץ על אלימות מתנחלים: "אירועים שלא נקבל ולא נכיל"
שר הביטחון, בני גנץ צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שר הביטחון בני גנץ השתתף היום (שני) בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כדי לסקור בפניהם את האתגרים הביטחוניים של מדינת ישראל, בראשם הנושא האיראני שנמצא על הפרק במו"מ בין איראן למעצמות וכן הנושא הביטחוני בתוך הארץ וגם לאילמות מצד מתנחלים מה שעורר סערה בשבועות האחרונים גם במערכת הפוליטית. 

בפתח הישיבה התייחס שר הביטחון, לפעולות מול איראן ולביקורו בארה"ב ואמר: "המצב הפנימי של איראן, מהווה הזדמנות עבור העולם. איראן אינה מעצמה, אזרחיה סובלים ממצב כלכלי קשה, ההשקעה שלה בפיתוח ירדה במחצית בעשור האחרון, והיא סובלת מבעיות פנימיות וחיצוניות רבות".

לדברי השר: "ראשי המשטר באיראן ערים היטב למצבם, ולכן, איראן מגיעה למשא ומתן בלי קלפי מיקוח אמיתיים. אפשר וצריך לשבור את אסטרטגיית משיכת הזמן של איראן. אנחנו מעמיקים את שיתוף הפעולה הבינלאומי, ואני בטוח שבקרוב יורחבו הפעולות – הגלויות והסמויות, במגוון אמצעים. לצד זאת, בשנה וחצי האחרונות, אנו עוסקים בבניין הכוח, ברכש של אמצעים חדשים, שישמרו את עליונותה הביטחונית של ישראל באזור מול כלל האיומים".

בנוגע למצב באיו"ש אמר שר הביטחון גנץ, "בשבועות האחרונים, מול התרעות שהלכו וגברו, ביצענו מבצעי סיכול רחבים, שגדעו יכולות וכוונות. המבצעים האלו יימשכו. נגביר את הנוכחות בשטח ואת הפעולות לבלימת הטרור, ונגבה מחיר ממי שמנסה ללבות אותו. נפעל מול כל ניסיון של חמאס לפגוע באזרחי ישראל ולהתעצם – בכל מקום, ובכל זמן."

בהקשר לדיון סביב הטענות לאלימות מצד מתנחלים, אמר גנץ לחברי הוועדה: "לצד המשימה המרכזית של מאבק בטרור, היינו עדים לצערי גם לתקיפות של ישראלים כלפי פלסטינים וחיילי צה"ל שכללו פגיעה פיסית, ופגיעה ברכוש. אלו אירועים שלא נקבל ערכית ולא אינסטרומנטלית, לא נכיל ולא נסבול אותם. אני מגבה את חיילי צה"ל, את השוטרים ואנשי השב"כ שפועלים לפי חוק והנחיות הדרג המדיני. רוב מוחלט של המתיישבים הם אנשים ערכיים שפועלים על פי חוק וגם הם מגבים ומעריכים את פעילות כוחות הביטחון ומתנגדים למעשים האלו. נמשיך לפעול בכדי לשמור על החוק והסדר."

בני גנץ חוץ וביטחון איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד