כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"מבול הדלפות מהמשטרה"

עדות חפץ: "הזדהיתי לחלוטין עם מה שיאיר נתניהו אמר"

עד המדינה ניר חפץ המשיך למסור את עדותו, במסגרת החקירה הנגדית במשפט נתניהו. חפץ סיפר על המקרה בו יאיר נתניהו ביקש לפרסם ב'וואלה' הבהרה בנוגע לידיעה על פוליטיקאי מסוים, ותיאר גם את מינויו של ליאור חורב ליועץ התקשורת של רוני אלשיך ו"מבול ההדלפות שהגיע מהמשטרה"

עדות חפץ: "הזדהיתי לחלוטין עם מה שיאיר נתניהו אמר"
ניר חפץ בביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עד המדינה ניר חפץ המשיך הבוקר (שני) למסור את עדותו, במסגרת החקירה הנגדית במשפט נתניהו. עדותו של חפץ, מי שהיה דוברו ויועץ התקשורת של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ומשפחתו, בבית המשפט המחוזי בירושלים נחשבת לעדות מפתח.

הבקשה של יאיר נתניהו מ'וואלה'

במהלך הדיון בבית המשפט הזכיר הסנגור עו"ד בן צור, הקלטת שיחה בין חפץ ליאיר נתניהו, שבמהלכה גם האב בנימין נתניהו מצטרף. הייתה זו שיחה שעסקה בידיעה שפורסמה ב'וואלה' שעסקה בנושא פרטי במשפחתו של פוליטיקאי מסוים, אך ללא אזכור שם הפוליטיקאי המדובר. יאיר חשש שיקשרו אותה אליו, ולכן חפץ פנה ל'וואלה' בשליחותו כדי שיפרסמו הבהרה שלא מדובר בו.

לפי בן צור, בקשות דומות התקבלו וטופלו ב'ידיעות אחרונות' וב'דה מרקר', אבל דווקא ב'וואלה' הן נתקלו בקשיים. חפץ: "לפי הטקסט מ'וואלה' קיבלתי תשובה מתחמקת או שלילית".

חפץ אמר כי "יאיר נתניהו ציפה ליחס מיוחד מ'וואלה' אבל לא מדה מרקר. הוא ניהל קמפיין שמגיע לו יחס מיוחד ב'וואלה'".

בן צור התמקד בקטע מהשיחה, בו בנימין נתניהו עולה על הקו, ושואל לחפץ: "למה לא אמרת לי שאלוביץ' לא עשה כלום?".

חפץ השיב: "זה לגיטימי, חובתו כאב. גם אני הזדהיתי לחלוטין עם מה שיאיר נתניהו אמר. נתניהו הלין על זה שלא נעשה דבר. הוא מבקש שהם ימלאו אחרי הבקשה הכי לגיטימית בעולם. הייתי מצפה מכל כלי תקשורת שימלא אחר בקשה כזו. אני מצטער שהשיחה הזו הוקלטה. זה פוגעני כלפי יאיר נתניהו".

מינויו של ליאור חורב ליועץ התקשורת של המפכ"ל רוני אלשיך ומבול ההדלפות מכיוון המשטרה

חפץ סיפר גם על מינויו של ליאור חורב ליועץ התקשורת של המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך. "לחורב שנאה אישית לנתניהו", אמר חפץ, "אני יודע שזו שנאה אישית עוד מהימים שעבד עם אריאל שרון. זו שנאה יוקדת. הוא מונה להיות יועץ של המפכ"ל. היינו בשוק מזה. המפכ"ל מבין טוב מאוד שלקחת את היועץ הזה - זה ללכת על הראש של הראש הממשלה".

כשעו"ד בן צור ביקש מחפץ לאשר לו כי חוו רצף הדלפות מהמשטרה - חפץ השיב: "מבול בלתי נפסק. תחושה שיורים עלינו מכל הכיוונים. זו הייתה גם תחושה של נתניהו. זה מוריד את האמון שלך בחקירה ובכלל ברשויות האכיפה. התפקיד שלי היה לטפל בזה וחוויתי את זה יומיום".

ניר חפץ לצד בנימין נתניהו

נזכיר, חפץ שימש כיועץ תקשורת של נתניהו ומשפחתו משנת 2014, בזמן כהונתו כראש הממשלה. קודם לכן עבד חפץ בקבוצת התקשורת "ידיעות אחרונות" בשורת תפקידים, וכן מילא תפקידי דוברות והסברה שונים בלשכת נתניהו ובמפלגת הליכוד. הוא אמור להעיד בעיקר על הקשר בין נתניהו לבני הזוג אלוביץ' הנאשמים אף הם בתיק 4000.

הפרקליטות טוענת כי היחסים בין הצדדים היו יחסי שוחד, ולפי כתב האישום, במסגרת תיק 4000, כחלק ממערכת היחסים ההדדית של "תן וקח" בין נתניהו לאלוביץ' החל קשר אינטנסיבי, תדיר וחריג בניהם. במסגרת קשר זה הפנו נתניהו ובני משפחתו דרישות מסוגים שונים אל אלוביץ', ולרעייתו איריס, ישירות ובאמצעות מתווכים, אלה עסקו באופן הסיקור של נתניהו ובני משפחתו באתר 'וואלה', ואף נגעו לסיקור של יריביו הפוליטיים של נתניהו, הדרישות להתערבות בפרסומים נעשו באמצעות גורם שלישי מתווך, אחד מהגורמים הללו היה חפץ.

משפטו של בנימין נתניהו ניר חפץ יאיר נתניהו ליאור חורב רוני אלשיך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד