י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
משפחתו ביקשה להיפרד וסורבה

הניסיונות להצילו כשלו: איראן הוציאה להורג אסיר פוליטי

אסיר פוליטי שנוהל למענו מאבק חוצה יבשות, הוצא אתמול להורג באיראן באופן אכזרי, כשמשפחתו מקבלת סירוב לבקשת פרידה אחרונה ממנו. הוא נידון ל-90 שנות מאסר וקיבל 200 מלקות ולבסוף כאמור הוצא להורג אתמול לפנות בוקר

הניסיונות להצילו כשלו: איראן הוציאה להורג אסיר פוליטי
הקמפיין לשחרור היידר קורבני צילום: באדיבות המצלם

הרפובליקה האסלאמית של איראן הוציאה אתמול להורג את היידר קורבני, אסיר פוליטי כורדי, לאחר שפניות של בכירים ממדינות שונות וארגוני זכויות אדם לא הצליחו להציל את חייו.

לפי מחלקת משרד המשפטים של מחוז כורדיסטן באיראן, קורבני הוצא להורג אתמול (ראשון) עם עלות השחר בכלא סנאנדג', לאחר שנים של דיונים בין פעילי זכויות אדם לבין מערכת המשפט המושחתת של איראן. לטענת בני משפחתו ששוחחו עם כלי תקשורת כורדיים, הוא לא הורשה לקיים פגישה האחרונה עם משפחתו כדי להיפרד לפני שהוצא להורג.

על פי הדיווח בערוץ הטלוויזיה Iran international, קורבני נעצר באוקטובר 2016 לאחר שכמה מחברי משמרות המהפכה נהרגו קרוב לעיר הולדתו, העיר קמיאראן. האישומים נגדו כללו בין הייתר, רצח שלושה חברי משמרות המהפכה ו"נטילת נשק נגד המדינה" באמצעות חברות במפלגה הדמוקרטית של איראן כורדיסטאן (KDPI), קבוצת אופוזיציה חמושה. במהלך משפטו, הוא דחה כל קשר עם מפלגה פוליטית כלשהי, והכחיש נשיאת נשק ומעורבות ברציחות.

עוד דווח, כי הממשלה הגבירה בחודשים האחרונים את המעצרים וההיעלמויות של אזרחים ופעילים כורדים. בשנת 2018, הטלוויזיה האיראנית המנוהלת על ידי עיתונאים מקורבים למשטר, דיווחה כי קורבני לקח חלק ברציחות, ובסוף 2019, הוא קיבל גזר דין מוות וכן 90 שנות מאסר בתוספת 200 מלקות. לדברי עורך דינו וארגון 'אמנסטי אינטרנשיונל', הודאותיו הושגו בעינויים, והוא לא זכה למשפט הוגן.

הוצאה להורג איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד