י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אולצה להקפיא המשכנתא

בית הדין הרבני בת"א לאישה: מזונות? צאי לעבוד

"בעל שיוצא לפרנסת ביתו ומשפחתו לא יכול להכיל את העובדה שאשתו נשארת בבית ואינה תורמת לכלכלת הבית", כך קבעו לאחרונה דיינים בבית הדין הרבני בת"א

בית הדין הרבני בת"א לאישה: מזונות? צאי לעבוד
אולם בית דין. אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מקרה מעניין אודות בני זוג שנישאו לפני שנתיים ונולד להם ילד עם בעיה רפואית. הזוג נקלע לסכסוך והאישה הגישה תביעה לשלום בית, ובמקביל תבעה מזונות אישה, כיוון שאינה עובדת מאז נולד בנם, בין השאר לאור מצבו הרפואי שמכריח אותה להישאר בבית.

הדיינים קיבלו עקרונית את עמדת הבעל, שיוצג על ידי עו"ד רות דיין וולפנר, בנוגע למזונות, וקבעו כי מאחר שהוצאות המשכנתא והלוואות נוספות עומדות על למעלה מ-10,000 שקל בחודש, ומאחר שהוא מרוויח 20,000 שקל נטו, לא יהיה נכון להעמיס עליו גם מזונות, מה גם שהאישה מסרבת להקפיא את תשלומי המשכנתא לתקופה מסוימת. כך מפרסמת ליטל דוברוביצקי ב'ידיעות אחרונות'.

עם זאת הדיינים קבעו כי עד שהאישה תמצא מקום עבודה הבעל ישלם לה 2,500 שקל לחודש למשך ארבעה חודשים בלבד, והתנו זאת בכך שתחתום על הקפאת המשכנתא. "פעמים רבות הבהרנו לנשים, שמצד אחד תובעות שלום בית, ומצד שני מזונות אישה, כי בדורנו הדרך לשלום עוברת דרך עבודת האישה. אמרנו פעמים רבות בתיקים אחרים שאם האישה רוצה בשלום בית, דבר ראשון עליה לחפש עבודה. אם לא תמצא, ברור שלא ייכון השלום בבית".

עו"ד מגי הלפרין, באה כוח האישה, מסרה בתגובה ל'ידיעות אחרונות': "אין כל ספק כי מצופה מנשים לצאת לעבוד בימינו, אך לא בכל מקרה. כך גם קבע בית הדין, שקבע כי לא ניתן לקבל את עמדת הבעל ולשלול מהאישה מזונות. במיוחד כאשר היא מטופלת בילד קטן. לפיכך נפסקו לאישה מזונות קצובים שבנוסף למזונות הקטין והעובדה שהאישה נותרת להתגורר עם הקטין בדירת המגורים שבבעלות בני הזוג ללא חיוב עבור זכות המגורים, יאפשרו לאישה ולקטין להמשיך בשגרת חייהם ובניסיונה של האישה לשקם את הנישואים ללא לחץ כלכלי".

בית דין גירושין מזונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד