כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
באופן תקדימי

ויז'ניץ: החסידים גייסו בוועידה למעלה מ-3 מיליון ש"ח בהלוואות

במצ'ינג ראשון מסוגו - נטו הלוואות בלי הוראות קבע - בתוך שעה וחצי נאספו בליל שישי 3,649,000 ש"ח, להקמת בית מדרש ישועות משה ויז'ניץ באשדוד. התוכנית: בניית בנין של קבע הכולל בתי מדרש, מקווה ואולם שמחות

ויז'ניץ: החסידים גייסו בוועידה למעלה מ-3 מיליון ש"ח בהלוואות
ועידת נכספה לביהמ"ד "ישועות משה" ויז'ניץ אשדוד צילום: מנדי הכטמן

שעות של קורת רוח הייתה מנת חלקם של עשרות אברכי קהילת "ישועות משה" ויז'ניץ אשדוד, עם התכנסותם לוועידת הפאר "נכספה" שנערכה בליל שישי י"ב בטבת ביקב ברקן. ועידת נכספה ירתה את אבן היסוד להנחת תשתית יצוקה ואיתנה להקמת מרכז לתורה ולתפילה אשר תהפוך ברבות הימים למגדלור של אורה ותורה לבני הקהילה בפרט, לכל חסידי ויז'ניץ אשדוד ולתושבי האזור ונעלה תקופה ארוכה של תהליך הכנה ארוך שנועד לרתום את כל בני הקהילה להשתתף בבניית משכן קבע לשמו ולזכרו של הרבי הקוש בעל ה"ישועות משה" זצ"ל.

הועידה שהתחילה בשעות הערב המוקדמות הסתיימה בשעת ליל מאוחרת בהצלחה כבירה כאשר בני הקהילה התגייסו יחד והתחייבו את הסכום הדרוש להקמת בנין מוסדות הקהילה. "לא מדובר בהתחייבויות בעלמא כי אם בהלוואות ממשיות שנטלו על עצמם כל אחד מאברכי הקהילה, על מנת להמציא את הכסף באופן מידי באופן שיאפשר את תחילת העבודות בפועל", מספר אחד מעסקני הקהילה.

באופן תקדימי, נאספו בסך הכול למעלה מ-3.6 מיליון ₪ סכום השווה להשלמת השלב הראשון בבניין, אשר בנייתו תחל בקרוב ממש.

בוועידת נכספה נטלו חלק סלתה ושמנה של בני הקהילה בראשות רב הקהילה הרה"ג רבי שלמה זלמן וויס, הרה"ג צבי הירש ויזניצר מרא דאתרא ויזניץ אשדוד, הרה"ג רבי מנחם מנדל הגר, והעסקנים: יעקב טסלר, חבר מועצת העיר שמואל שוק, יהושע מנדל סגר"ע בני ברק, והרב בנציון שטנגר - משב"ק הרבי.

ברגש רב ובחרדת כבוד הובא ברכתו ודברות קודשו של האדמו"ר על ידי בנו הרה"צ רבי יצחק ישעיה הגר אב"ד ויז'ניץ אשדוד לחזק בריחי הקהילה, להתוועד יחד בשבת אחים גם יחד ולעורר ליבם לאהבת ה' לתורה ולחסידות. בני הקהילה אשר הרימו סכומים הגונים לטובת המגבית, זכו ליין ברכה מיוחד שנתברך על ידי האדמו"ר מעוצב באופן בלעדי וייחודי בחבית יין ממותגת.

לאחר דברי פתיחה על ידי המנחה הרב יחזקאל טויסיג, סיים אחד מחברי הקהילה את מסכת תענית ולאחריה פצחו המנגנים ובני הקהילה בריקוד מלבב ומשמח כל נפש. בקשב רב נשמעו דברי רב הקהילה הרה"ג רבי שלמה זלמן וייס, אשר היטב באר את מעלת בניית בית המדרש, נחיצות בניית משכן לה' ותורתו בתוככי רובע ו' באשדוד, ותוצאותיה הרוחניות אשר אין לה שיעור.

לאות הוקרה והערכה על מסירות מיוחדת לאורך כל שלבי ומהלכי הקצאת השטח, הובע יקר ושבח קדם לשליח הציבור יעקב טסלר, על רוב פעולה מאומצת, יום ולילה על כתפו רובצת, מאז ייסוד קהילתנו הקדושה ועד הנה בכל שלב, בכל עניין ובכל עת ובפרט על קידום שלבי ההקצאה וזירוזם בעודו בתפקידו ולאחמ"כ, כמו"כ לשמואל דב שוק חבר מועצת העיר אשדוד, מחשבתו ודאגת חסדיו, לכל צרכי קהילתנו הקדושה בכל תחום עניין ושעה ובפרט ברוב עסקנותו להשגת ההקצאה וזירוז כל שלב ושלב ולאחד ממייסדי הקהילה הר"ר מרדכי משולם קלויזנר על היוזמה והניהול של שלבי התכנון וההקצאה לבניין בית מדרשנו בהצלחה רבה ובכישרונות ברוכים.

כאמור, הועידה הסתיימה בהצלחה כבירה וכעת צפוי בע"ה לצאת לדרך פרויקט הבניה מתוך תקוה ותפילה להשלמתו במהירות המרבית.

האירוע הופק על ידי חברת 'שחקים הפקות' אייזיק שטיין. צילום: מנדי הכטמן

חסידות ויז'ניץ אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד