כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
בכפוף לשימוע

ייצרו, תיווכו וייצאו לסין טילים משוטטים - ויועמדו לדין

הפרקליטות הודיעה ל-10 חשודים ו-3 חברות על כוונתה להגיש נגדם כתב אישום, בכפוף לשימוע, בגין חשד לביצוע עבירות ביטחוניות | החשודים נחקרו במסגרת פרשה ביטחונית רחבת היקף במסגרתה עלה החשד כי הם ייצרו, תיווכו וייצאו לסין טילים משוטטים שיועדו לשימוש צבאי, ללא היתר | כל הפרטים

ייצרו, תיווכו וייצאו לסין טילים משוטטים - ויועמדו לדין
אסיר אזוק ברגליו. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה היום ל-10 חשודים ו-3 חברות על כוונתה להגיש נגדם כתב אישום, בכפוף לשימוע, בגין חשד לביצוע עבירות ביטחוניות, עבירות בתחום הנשק, עבירות לפי חוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, ועוד.

החשודים נחקרו במסגרת פרשה ביטחונית רחבת היקף במסגרתה עלה החשד כי הם ייצרו, תיווכו וייצאו לסין טילים משוטטים שיועדו לשימוש צבאי, ללא היתר.

במסגרת כתבי החשדות מתואר כיצד אפרים מנשה, בעליה של חברת סולר סקיי, שעסקה בין היתר בייצור טילים משוטטים רקם עסקה עם גורמים מסין, שהתמודדו במכרז להספקת טילים משוטטים לצבא סין, לשם ייצור וייצוא שיועדו לשימוש צבאי.

העסקה יצאה לפועל בתיווכם של ציון גזית ואורי שחר, בעליה של חברת ייעוץ בטחוני, שעיקר עיסוקה הוא ייעוץ ותיווך בין משקיעים זרים לחברות ישראליות העוסקות בפיתוח טכנולוגיה, לרבות טכנולוגיה ביטחונית.

בנוסף, שכר מנשה את שירותיהם של צביקה וזיו נווה, בעליה של חברת "אינוקון" שעיקר עיסוקה הוא ייצור כטב"מים למטרות מודיעין וכן גייס מעורבים נוספים שפעלו לשם ייצור הטיל המשוטט על כל רכיביו - החל מהמנוע הרקטי שלו וכלה בכנפיים.

במסגרת העסקה, ייצרו מנשה ואחרים עשרות טילים משוטטים וביצעו בהם ניסויים שונים בשטחי מדינת ישראל תוך סיכון חיי אדם. עם תום תהליך ייצור של עשרות טילים משוטטים העבירם אפרים לסין ועשה זאת בדרכי הסתרה.

בתמורה לכך ועל אף שהכלים לא הגיעו בסופו של דבר לשימוש צבא סין, קיבל מיליוני דולרים אותם הסווה במסגרת קשריו עם חברה זרה.

התיק נחקר ע"י היחידה הארצית לחקירת פשעים בינלאומיים בלהב 433 שבמשטרת ישראל, הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (המלמ"ב) ושירות הביטחון הכללי. החקירה לוותה על ידי עוה"ד עמרי קופלר ואלעד אשכנזי מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

טילים סין כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד