כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הלחץ יפעל?

הח"כ מימינה: פועל לבטל את פינוי הישיבה

חבר הכנסת יום טוב כלפון, החבר בסיעת 'ימינה', פועל למנוע את פינוי הישיבה בישוב חומש שבשומרון, כפי שטוענים אנשי הישיבה. הוא עשוי להגיע לשם בקרוב: "תומך בביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון" | במקביל: באופוזיציה ממשיכים להגיע לישיבה ומזהירים מפינוי

הח"כ מימינה: פועל לבטל את פינוי הישיבה
ח"כ כלפון צילום: מתוך הפייסבוק

בסיעת 'ימינה' מקבלים פניות מהימין בימים האחרונים בדרישה שימנעו את פינוי ישיבת חומש. לפי מקימי הישיבה, היא צפויה להתפנות בתום ימי השבעה של יהודה דימנטמן הי"ד, שלמד בישיבה ונרצח בפיגוע בשבוע שעבר.

בנוסף ליו"ר הסיעה חה"כ ניר אורבך, שאמר היום בוועדת הכנסת כי הוא פועל למנוע את הפינוי, גם חבר הכנסת יום טוב כלפון מהמפלגה פועל מאחורי הקלעים למניעת הריסת המבנים.

הח"כ ביקר כשבוע לפני הפיגוע בחומש, נפגש עם ראש הישיבה וראש המועצה האזורית שומרון וקרא לאשר את הישיבה, אך בשלב הזה הוא עוסק במניעת הפינוי. ל'בחדרי חרדים' נודע כי כלפון עשוי להגיע לישיבה בהמשך.

ח"כ כלפון בחומש, שבוע לפני הפיגוע

"כפי שהתבטאתי בעבר, כולל בשבוע שלפני הפיגוע כשעליתי לחומש, אני תומך באישור ישיבת חומש וביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון", אומר הח"כ.

במקביל, באופוזיציה ממשיכים עם הלחץ הציבורי בקריאה למנוע את פינוי הישיבה, ומבקרים במקום על מנת לשבור את המצור במקום. אתמול הגיעו בשעת לילה מאוחרת כמה מחברי סיעת 'הציונות הדתית' וחבר הכנסת שלמה קרעי מ'הליכוד'.

"באנו להתחמם במסירות הנפש על ארץ ישראל, ובעיקר ממסירות הנפש על התורה", אמר חבר הכנסת אבי מעוז, יו"ר מפלגת 'נעם', שביקר שם הבוקר. "ובעז"ה הישיבה תמשיך להתקיים והישוב יבנה מחדש".

בהמשך צפויים להגיע גם חבר הכנסת יצחק פינדרוס מ'יהדות התורה' וחבר הכנסת משה ארבל מש"ס. שרת הפנים איילת שקד ואורבך הגיעו במהלך היום לנחם את משפחת של יהודה הי"ד, ובמהלך המפגש האב אמר להם: "אם יש מחשבה לפרק את הישיבה, אנחנו רואים בכך פגיעה אישית".

יום טוב חי כלפון חומש מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד