ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
"דיראון עולם"

צפו: זה מה שהרפורמים יעשו מהכותל המערבי

בתחילת השבוע נפתח קמפיין הסברתי נרחב שמטרתו לנגיש את המסוכנות של מתווה הכותל ושל כל פשרה אחרת שתעניק לרפורמים אחיזה במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. מאחורי הקמפיין שנפתח עם סרטון הסברתי, עומד מרכז ליב"ה. צפו

צפו: זה מה שהרפורמים יעשו מהכותל המערבי
הכותל המערבי צילום: יונתן זינדל\פלאש 90

מעקב 'בחדרי': על רקע הצהרתו של ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, על כל שמתווה הכותל לא הוקפא, וכי הממשלה הנוכחית דוחפת "חזק מאוד" כדי לקדם אותו ולהכיר בתנועות הרפורמיות - אמש (שני), החל קמפיין הסברתי נרחב שמטרתו לנגיש את המסוכנות של מתווה הכותל ושל כל פשרה אחרת שתעניק לרפורמים אחיזה במקום הקדוש ביותר לעם היהודי.

הסרטון של ארגון ליב\"ה נגד מתווה הכותל

מאחורי הקמפיין שנפתח עם סרטון הסברתי, עומד מרכז ליב"ה, שמוביל את המאבק נגד התעצמות הרפורמים בישראל. הסרטון חושף מה מסתתר מאחורי צמד המילים התמים "מתווה הכותל": "כולנו מכירים את צמד המילים שנכנס לחיינו בתקופה האחרונה: 'מתווה הכותל'. נשמע תמים לכאורה. איזו פשרה כזו בין מתפללים. מסתבר, שבתוך כיבוס המילים התמים, מתחבאת לה מציאות איומה שמטרתה - רמיסת היהדות וביזוי קודשי ישראל, במקום הקדוש ביותר לעם היהודי – הכותל המערבי. רוצים להבין כמה זה נורא? קבלו קצת פרטים מתוך המתווה המסוכן".

על פי פרטי המתווה שנפרסים אחד לאחד בסרטון, תוקם רחבה חדשה ומוגבהת, בגודל כמעט זהה לרחבה המרכזית – גודלה של הרחבה יעמוד על שטח של 900 מ"ר, שהוא כ- %70 מעזרת הגברים, ו- %130 מעזרת הנשים. המגע עם אבני הכותל יהיה לאורך 25 מטר.

בנוסף, על פי המתווה, תהיה כניסה אחת לכל מתחם הכותל המערבי, שלא ניתן לעוקפה. הכניסה תהיה מחולקת לשלושה: נתיבי בידוק - נשים, גברים ומעורב. אחרי הבידוק יכול כל אדם לבחור באיזה כותל הוא רוצה לבקר - האורתודוקסי או הרפורמי.

וגם: בכותל הרפורמי יהיו ספרי תורה וסידורים, אבל יהיה אסור לקיים בו מנהגים אורתודוקסים או להניח מחיצה שתפריד בין גברים ונשים. המקום לא יהיה תחת סמכותו של רב הכותל והרבנות הראשית, ומי שישלוט בו ויחליט עליו היא מועצה חדשה שחברים בה רפורמים וקונסרבטיבים. המועצה תאשר בקביעות אירועים של חילול ה', עם "חזניות" ו"רבניות", שיתקיימו - כן, ממש בכותל הקדוש.

וכמה זה יעלה לאזרחי המדינה? הרפורמים יתוקצבו ב- 40 מיליון שקל לבנייה ועוד 5 מיליון שקל לשנה לתחזוקה של הרחבה הדרומית החדשה.

במרכז ליב"ה אומרים כי "המתווה הזה הוא פריצת גדר וחילול קודשי ישראל, במקום הקדוש ביותר. אסור לתת לזה לקרות ואסור לתת להם לחלק את הכותל", כמו"כ, הדגישו כי "כל פשרה אחרת עם הרפורמים - תביא לכך שהמוני יהודים, חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים, יצאו לרחובות למחות על חילול הקודש. הכרה בזרם הרפורמי - תביא למחיקת הזהות היהודית, ומי שייתן לזה יד - ייזכר לדיראון עולם".

רפורמים הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד