י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הזינוק בתחלואה

בנט והורביץ נפגשו: אלו ההגבלות שנבחנו

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערב דיון עם שר הבריאות הורוביץ ובכירי משרדו • בדיון נדונו מספר הגבלות חדשות, אך לא התקבלה החלטה • דיון נוסף צפוי להתקיים הלילה או מחר 

בנט והורביץ נפגשו: אלו ההגבלות שנבחנו
בנט והורוביץ צילום: מארק ישראל סלאם, לע"מ

ברקע נתוני התחלואה שמזנקים בין בזן הדלתא ובין בווריאנט אומיקרון, ערך היום (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט דיון עם גורמי מערכת הבריאות בראשות השר הורוביץ - באשר להטלת הגבלות חדשות.

בין היתר מוצע להגביל התקהלויות במקום סגור עד בין 100 ל-300 איש. במקום פתוח נשקל להגביל את הכמות המותרת בין 500 עד 1,000 איש.

בנוסף להגבלות אלו, נבחן כעת האם יש להשיב את חיוב עטית המסכות במרחב הפתוח. כמו כן, למרות שהדבר הוסר לאחר דרישת לפיד: שוקל בנט להשיב לשולחן את מתווה התו הירוק בקניונים ובמרכזים הפתוחים. 

על פי הפרסום, במהלך הפגישה שהתקיימה הערב נבחנה האופציה להשית את התו הירוק על מחוסנים ומחלימים בלבד, זאת בשונה מהמצב העכשווי בו ניתן לקבל את התו לפרק זמן מסוים לאחר קבלת תוצאה שלילית. 

בשל הנזקים הכלכליים שעלולים לספוג בעלי העסקים - מתנה שר הבריאות הורוביץ את ההגבלות השונות - בחלוקת פיצוי כלכלי הולם לניזוקי ההגבלות. 

בסופו של הדיון לא התקבלו החלטות. פגישה נוספת צפויה לקרות הלילה או מחר. 

מוקדם יותר היום התבטא הורוביץ בוועדת החוקה והבריאות בכנסת כי "נתוני ההדבקה וההידבקות בווריאנט זורמים מהעולם ועוד כשבוע תהיה לנו אינדיקציה טובה בין מאומתים לחולים קשה.

עוד הוסיף כי בשל קצב ההדבקה המהיר, "חייבים לנקוט אמצעי זהירות", לדבריו "במאמץ הזה כולם צריכים להשתתף. צריך פחות להתקהל, להקפיד על מסיכה גם בלי קנס או פקח". 

 

 

 

קורונה אומיקרון נפתלי בנט ניצן הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד