ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
בתיאום עם סעודיה

השגריר הוטס לאיראן ברגע האחרון ומת מקורונה

שגריר איראן בתימן, חסן אירלו, פונה מתימן בימים האחרונים בתיאום עם סעודיה לאיראן בגלל סיבוכי קורונה מהם סבל. אחרי שהגיע לאיראן במצב קשה - חסן מת.

השגריר הוטס לאיראן ברגע האחרון ומת מקורונה
שגריר איראן בתימן חסן אירלו צילום: צילום רשתות חברתיות איראניות

יומיים לאחר שובו מתימן למדינתו בגלל סיבוכי קורונה, שגריר איראן בתימן חסן אירלו, שהיה בקשר עם המורדים החות'ים, מת מסיבוכים של הקורונה, כך הודיע ​​משרד החוץ האיראני.

חסן אירלו עזב את תימן, על פי דיווחים באיראן, במטוס שנשלח על ידי עיראק, בתיאום עם ערב הסעודית שמנהלת מצור אווירי על שטחי תימן שבשליטת המורדים החות'ים המזוהים עם איראן. משרד החוץ האיראני צייץ בטוויטר כי אירלו מת עקב, "שיתוף פעולה מאוחר של כמה מדינות", ואמר כי כאשר חזר לאיראן בריאותו כבר התדרדרה.

בשבוע שעבר דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל' כי החות'ים ביקשו מאיראן להחזיר את אירלו לאיראן, הן איראן והן ההנהגה החות'ית הכחישו את הדיווח, והתעקשו כי השגריר סבל מקורונה ועליו לקבל טיפול רפואי באיראן.

דובר משרד החוץ, סעיד חטיבזאדה, אמר בציוץ ביום שבת כי הוא מוחזר הביתה לטיפול בגלל הקורונה "בסיוע של כמה מדינות אזוריות" והודה ל"מדינות שתרמו לצעד ההומניטרי הזה".

עם זאת, דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס, התייחס ביום שני לעזיבתו של אירלו, "אנו מקווים שזה סימן לכך שהתימנים מבינים את התפקיד מערער היציבות שאיראן ממלאת בארצם כבר זמן מה".

אירלו היה חבר במשמרות המהפכה של איראן, וקשרים הדוקים עם חיזבאללה, היה עליו סנקציות על ידי משרד האוצר האמריקאי בדצמבר 2020, עקב קשריו עם כוח קודס של משמרות המהפכה. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran international.

איראן תימן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד