כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תוקף החיסון פג

מקרה מוות ראשון מווריאנט אומיקרון בישראל

מוות ראשון בישראל של חולה אומיקרון: אדם כבן 65 שסבל ממחלות רקע מסובכות - נפטר אמש | בבית החולים סורוקה שם היה מאושפז עד מותו הבהירו: עיקר התחלואה שלו נבעה ממחלות הרקע ולא מדלקת ריאות כתוצאה מקורונה 

מקרה מוות ראשון מווריאנט אומיקרון בישראל
הלוויה. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

מקרה מוות ראשון מאומיקרון בישראל. אמש נפטר אדם בשנות ה-70 לחייו שאומת לנגיף הקורונה וזוהה בריצוף הגנטי כנשא של זן האומיקרון. בבית החולים סורוקה שם היה מאושפז בשבועיים האחרונים עד פטירתו, הבהירו כי עיקר התחלואה שלו נבעה ממחלות הרקע ולא מדלקת ריאות כתוצאה מקורונה.

עוד הם סיפרו כי בדיקת ה-PCR הראשונית העלתה חשד לנוכחות ווריאנט האומיקרון ולכן הבדיקות נשלחו לריצוף גנטי. לדברי בית החולים, התשובה החיובית לזיהוי האומיקרון התקבלה אתמול (שני) אחה״צ לאחר פטירתו.

מוקדם יותר היום התפרסם בארצות הברית דיווח דומה על מוות ראשון לאחר הידבקות בווריאנט הדרום אפריקני 'אומיקרון'. על פי הדיווח שהתפרסם ב'רויטרס', המקרה אירע במחוז האריס שבמדינת טקסס, שם חלה ומת אדם בשנות ה-50 או ה-60 לחייו. שככל הנראה לא התחסן נגד הנגיף. 

מקרה המוות הראשון בעולם מהווריאנט דווח לאחרונה בבריטניה - שם נספרו עד כה 12 מתים כתוצאה מהידבקות בו - וכן אלפי נדבקים. 

זינוק במספר המאומתים 

משרד הבריאות מעדכן הערב (שלישי) על זינוק חד ב-170 מאומתים לוריאנט אומיקרון בישראל. כאשר עד כה זוהו עד כה זוהו בישראל 341 נשאים של הוריאנט הדרום אפריקני. 

מתוך כלל המאומתים - 234 הם שבים מחו"ל. 29 מאומתים נדבקו בישראל לאחר שקיימו מגעים עם שבים מדרום אפריקה, אנגליה, ארה"ב וצרפת. 66 נדבקו ככל הנראה בתוך הקהילה, ומקור הדבקתם של 12 נוספים לא ידוע - עניין מדאיג במיוחד - בשל החשש שלא ניתן יהיה לבלום את ההתפשטות. 

מתוך אותם 341 מאומתים: 95 הם לא מוגנים, כלומר לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון. ו-246 הם מוגנים. 

 






אומיקרון סורוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד