כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
באמצעות צ'יפים

במקום בסמארטפון: התו הירוק מושתל בגוף האדם

בשבדיה החלו לשתול באזרחים צ'יפים זעירים, המכילים את נתוני חיסוני הקורונה בתוך היד | "ניתן לנצל את טכנולוגיית השתלים למגוון רחב של שימושים, אבל כרגע עדיף להשתמש בהם לטובת דרכוני קורונה"

במקום בסמארטפון: התו הירוק מושתל בגוף האדם
אילוסטרציה צילום: unsplash

סוג של "תו ירוק" מושתל בגופם של אזרחי שבדיה, באמצעות צ'יפים זעירים, המכילים את נתוני חיסוני הקורונה שלהם, כשהם מוחדרים מתחת לעור שבין האגודל לאצבע המורה.

כיום יש אלפי אזרחים שמסתובבים עם השבבים מתחת לעורם, שלא הושתלו רק לשמירת מידע על חיסון הקורונה, אלא גם לצרכים אחרים כמו אישורי כניסה למכוני כושר, כרטיסים לתחבורה הציבורית, מפתחות דיגיטליים לבתים ועוד.

על מנת לקרוא את המידע השמור על הצ'יפ בזריזות וביעילות, יש לסרוק אותו באמצעות סמארטפון, וכך האזרח אינו נדרש להציג תעודת חיסון פיזית או דיגיטלית.

"ניתן לנצל את טכנולוגיית השתלים למגוון רחב של שימושים, אבל כרגע עדיף להשתמש בהם לטובת 'דרכוני קורונה'", הסביר האנס סיובלד, סמנכ"ל הפיתוח והחדשנות של Epicenter.

לדבריו, "קל מאוד לקרוא אותם. זה אומר שאני יכול להתגנב מאחוריך עם הטלפון הנייד שלי ולקרוא את מה שיש על הצ'יפ שלך. לכן אני אומר לאנשים לא לשמור עליהם סודות חשובים".

סביר להניח שמתנגדי החיסונים שהזהירו מפני צ'יפים שמוחדרים לגוף כדי לעקוב אחר האזרחים, ימהרו לטעון כי הנה טענתם מתבררת כנכונה, אך חשוב לציין כי בשבדיה הדבר לא ניתן בכפייה אלא מבחירה.

תו ירוק שבדיה תעודת מתחסן צ'יפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד