כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הותר לפרסום

גזיזת הזקנים: חרדי קיצוני עומד מאחורי תקיפת הרבנים וח"כ פרוש

המשטרה עצרה שני חשודים במעורבות בתקיפת חבר הכנסת מאיר פרוש וכמה רבנים בירושלים | החשוד המרכזי בפרשה, קיצוני תושב ירושלים, נחשד אף בשידול לרצח על רקע דעותיו הקיצוניות | מעצרו הוארך בחמישה ימים | החקירה נמשכת | כל הפרטים על הפרשה שהותרה לפרסום

גזיזת הזקנים: חרדי קיצוני עומד מאחורי תקיפת הרבנים וח"כ פרוש
משה אירם בבית המשפט, ארכיון צילום: פלאש 90

משה אירם, חרדי קיצוני תושב ירושלים, נעצר אתמול ע"י המשטרה בחשד למעורבות במספר אירועים אלימים שאירעו ברחבי הארץ במהלך החודשים האחרונים. כך הותר הבוקר לפרסום. במשטרה חושדים כי אירם, המשתייך לקהילות הקיצוניות ביותר, ביצע את המעשים באמצעות שליחים. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו בחמישה ימים. מוקדם יותר השבוע נעצר חשוד נוסף בפרשה.

בין היתר, חשוד החרדי הקיצוני באירועים האלימים כלפי יו"ר סיעת שלומי אמונים, ח"כ מאיר פרוש, שכזכור הותקף ע"י אלמוני שאף ניסה לגזוז זקנו. במקרה אחר הושלך חומר בעל ריח חריף סמוך לביתו של פרוש.

מחקירת המשטרה עלה כי החשוד שיגר אחרים לתקוף את הרבנים ואת חבר הכנסת פרוש. הערכה היא כי הרקע למעשים הן דעותיו הקיצוניות של החשוד, שניסה להשליט אותן על גורמים שונים במגזר החרדי. כמו כן הוא חשוד במעורבות בשיגור מכתבי איומים לרבנים, בהקשר להתנגדות לחיסוני הקורונה.

במשטרה מייחסים לאירם עבירות של ניסיון לשידול לרצח, תקיפה וחבלה ממשית ותקיפת עובד ציבור. פרקליטו של אירם, אמר בדיון כי "הדבר היחיד שיש לי זה מה שאומר לי מרשי - שככל הנראה שיש בן אדם אחר שנעצר בסיפור הזה וכדי להוריד מעצמו את הלחץ מסר את השם של מרשי".

בהחלטתו להאריך את מעצרו, כתב השופט אלעד לנג, כי "בהתאם למיוחס למשיב, במספר הזדמנויות בעת האחרונה פעל המשיב בצוותא לצורך תקיפה של שני אישי ציבור, אחד מהם חבר כנסת, לרבות באמצעות גזירת זקניהם. כן חשוד המשיב כי הזמין את רציחתו של אדם אחר".

מהמשטרה נמסר כי "במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה בתקופה האחרונה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, עצרו בלשי המשטרה שני חשודים, בחשד למעורבותם באירועי אלימות שכללו גזיזת זקנים לרב ונבחר ציבור בחודשים האחרונים בירושלים".

החשוד הראשון, תושב צפת בן 18, נעצר בראשית השבוע בחשד שבשני מקרים שונים תקף וגזז את זקניהם של רב ונבחר ציבור. מעצרו של החשוד הוארך בבימ"ש עד לתאריך 23.12.2021. החשוד השני, משה אירם, בשנות הארבעים לחייו, נעצר אמש בחשד למעורבותו בשני האירועים. בשעה זו מובא החשוד להארכת מעצרו בבימ"ש השלום בירושלים.

כמו כן, הוסיפו במשטרה, במסגרת החקירה, נבדקים חשדות למעורבותם של שני החשודים שנעצרו באירועים נוספים והחקירה נמשכת.

 

 

 

 

תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד