כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המשטרה חוקרת

צלבי קרס נמצאו על מדרכות סביב בית הכנסת

שלושה צלבי קרס נמצאו מצוירים על מדרכות סביב בית כנסת בניו ג'רזי. תושב שיצא לריצת ספורט גילה את הצלבים והודיע למשטרת ניו ג'רזי שחוקרת את פרטי המקרה | רב בית הכנסת הסמוך: ב-11 שנותיי כרב לא זוכר מקרה שכזה

צלבי קרס נמצאו על מדרכות סביב בית הכנסת
pixabay

משטרת ניו ג'רזי חוקרת מקרה שבו צוירו שלושה צלבי קרס מחוץ לבית כנסת בווסט אורנג' בשבת האחרונה.

הסמלים צוירו בגיר על המדרכה בשלושה מקומות המקיפים את בית הכנסת. על פי הדיווח בכלי התקשורת המקומיים, מצילומי מצלמות האבטחה עולה, שהאירוע התרחש בסביבות השעה 09:00 בבוקר יום השבת, כ-15 דקות לפני תחילת התפילה.

בהצהרה מטעם המועצה נמסר, כי צלבי הקרס התגלו על ידי אדם שיצא לריצת ספורט באזור בשעה 13:45 ביום שבת, ולאחר מכן הגיעו צוות עובדי עירייה לנקות את המקום, לאחר שחוקרים סיימו לסרוק את הממצאים. האירוע נמצא בחקירת משטרת ווסט אורנג'.

רב בית הכנסת, הרב רוברט טובין, אמר בהצהרה לתקשורת, שזאת הייתה ההתקפה הראשונה מסוג זה על בית הכנסת ב-11 שנותיו כרב. הוא הוסיף כי "השימוש בסמל המעורר טבח של שישה מיליון יהודים באירופה לקראת מלחמת העולם השנייה ובמהלכה, כואב במיוחד עבור קהילה הכוללת שלושה ניצולי שואה חיים, ועשרות ילדי ניצולים". הרב הוסיף כי האבטחה באזור תוגבר.

"יש לי ניצולי שואה שעוברים על המדרכות האלה בכל שבת כשהם יוצאים מבית הכנסת שלי", אמר הרב טובין, "אנחנו לא צריכים לתת את החוויה הזו לניצולים שלנו או לאף אחד אחר בקהילה היהודית". ראש עיריית ווסט אורנג', רוברט פריסי ומועצת העיירה, גינו בהצהרה את המעשה, "פעולות מתועבות שכאלה נגד כל קבוצה נחשבות למתקפה נגד כולנו וערכי הקהילה השורשיים שלנו", אמרו גורמים בעירייה בהצהרה.

צלבי קרס ניו ג'רזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד