כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הצלת חיים גוררת הצלת חיים

המתנדבים החרדים הצילו את האבא הערבי, הבן החליט להתנדב ב'איחוד הצלה'

איברהים, מתנדב ערבי באיחוד הצלה, עם סיפור מרתק המלמד על היחסים הקרובים בין חרדים וערבים 

המתנדבים החרדים הצילו את האבא הערבי, הבן החליט להתנדב ב'איחוד הצלה'
המתנדב הערבי צילום: יח"צ

סולימן איימן תושב אבו גוש, התכונן לצאת בשעת בוקר לעבודה. לפתע הוא חש בחולשה. בנו איברהים מספר שאביו  ניסה להיאחז בעמוד אבל נפל על הרצפה מחוסר הכרה. עוברי אורח הזעיקו למקום את איחוד הצלה. חובש של 'איחוד הצלה' שעשה את דרכו לתפילת שחרית בבית הכנסת בטלז-סטון, הגיע במהירות למקום והחל לבצע פעולות החייאה. אחרי זמן קצר הצטרפו אליו חובשים נוספים מאיחוד הצלה ולאחר ארבעים דקות של עיסויים, הנשמות וחמישה שוקים חשמליים.

"הלב של אבא חזר לפעום. הוא פונה לבית חולים, היה חמישה ימים בתרדמת ואז התעורר. הרופאים אמרו לנו שהחזרה של אבא לחיים היא בזכות הטיפול המהיר שקיבל מהחובשים המתנדבים של איחוד הצלה בשטח", מספר הבן איברהים.

הסיפור לא הסתיים כאן. שנה לאחר האירוע, איברהים נתקל בפרסום של 'איחוד הצלה' על פתיחת קורס חובשים במבשרת ציון. "חשבתי על המקרה של אבא ועל כך שהמתנדבים הצילו את חייו והבנתי שאני חייב להצטרף למשימה המדהימה שלהם – הצלת חיים. עברתי קורס חובשים של יותר מחצי שנה ואחריה השתלמות ממושכת.".

זמן קצר לאחר ההשתלמות, הוא נסע עם אביו לחתונה באבו גוש. במהלך הנסיעה הוא קיבל קריאה על תאונה קשה בכביש ירושלים תל אביב. הוא הציע לאביו שייקח אותו קודם לחתונה ולאחר מכן ימשיך לתאונה. אביו סירב. הוא ביקש ממנו להגיע במהירות ביחד אתו למקום התאונה, על מנת להעניק סיוע כמה שיותר מהר לנפגעים: "יצאתי עם אבא למקום התאונה והרגשתי שסגרתי מעגל. הפעם כחובש איחוד הצלה, אני הצלתי אבא של מישהו. זאת ההרגשה הכי טובה בעולם". סיפר בהתרגשות איברהים, שבזכות ההתנדבות של המתנדבים החרדים, הפך בעצמו למתנדב מציל חיים.

ג'וינט איחוד הצלה יהודים וערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד