כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תקרית שליפת הנשק

איתמר בן גביר זומן לשיחה; מתקפה נגדו: "מקומו בכלא"

שעות לאחר ששלף נשק לעבר שני סדרנים באירוע אליו הוזמן, חבר הכנסת בן גביר שוב בכותרות. באופוזיציה דורשים למצות את הדין עם הסדרנים שאיימו על חייו וכן לאבטח את הח"כ, מאידך בקואליציה מגנים ותוקפים את בן גביר ומקווים שייפלט מהכנסת | בינתיים, בן גביר זומן לבירור אצל קצין הכנסת

איתמר בן גביר זומן לשיחה; מתקפה נגדו: "מקומו בכלא"
איתמר בן גביר בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שתועד אמש (שלישי) שולף נשק לעבר סדרנים בהילולא השנתית של ישיבת כסא רחמים שנערכה בתל אביב, קצין הכנסת ניצב יובל חן, זימן היום (רביעי) את חבר הכנסת איתמר בן גביר ל"רענון נהלים" על הנשק שהוא מחזיק באופן קבוע מתוקף היותו מאוים ובשל מגוריו בקרית ארבע המוקפת ערים ערביות עוינות.

התיעוד הדרמטי והחריג של חבר הכנסת בן גביר שולף את נשקו לעבר סדרנים ערביים, מעורר עימות פוליטי. בעוד חבריו לאופוזיציה טוענים כי בן גביר הגן על עצמו ודורשים לאבטח אותו, בקואליציה טוענים כי בן גביר הוא זה שנקט בצעד קיצוני ומרחיק לכת ואיים על הסדרנים בנשק ללא סיבה מוצדקת.

חברי האופוזיציה גם מהסיעות החרדיות פרסמו תגובות על כך שהמשטרה מתעלמת מהמקרה, בעוד במקרה אחר שלא בטוח אם היה, התקיפה של חברת הכנסת עידית סילמן, הם פעלו במהירות. לצד זאת פרסמו חברי כנסת מהליכוד, הציונות הדתית והמפלגות החרדיות, דרישה לאבטח את חה"כ בן גביר פן ייפגע ח"ו.

מנגד, בקואליציה תקפו דווקא את בן גביר, ואף ניצלו את התקרית כדי לקרוא לאופוזיציה להקים את ועדת האתיקה, שבין הייתר תבדוק את הנושא הזה, כמו תקיפתו של חבר הכנסת איימן עודה את בן גביר לפני כחודשיים, שעדיין לא נידונה.

חברת הכנסת נעמה לזימי ממפלגת 'העבודה' אמרה בעקבות האירוע כי "מקומו של חבר הכנסת איתמר בן גביר לא רק בכלא ובטח שלא בבית הנבחרים. זו בושה לנו ולכל עם ישראל שהוא בכנסת. יש לנטרל את המסוכנות שלו ולהפעיל עליו סנקציות. אסור שבן גביר יבחר שוב לכנסת", טענה.‬

חבר מפלגתה, חבר הכנסת גלעד קריב אמר: "טוב שבין כל מאות הראיונות בכלי התקשורת שבהם בן גביר מטיב להפעיל את קסמיו המילוליים, צץ הסרטון הזה ומזכיר מי הוא באמת איתמר בן גביר, מה עמדותיו ומה הם מעשיו. ‏אין בינו לבין בנצי גופשטיין הבריון שמלווה אותו כל הבדל".

סגן שרת הכלכלה, חבר הכנסת יאיר גולן תקף אף הוא את בן גביר וכתב בחשבון הטוויטר: "בן גביר בכנסת והתוצאות לא מפתיעות. גזענות, אלימות, איומים, פרובוקציות והכל בחסות הציונות הדתית והכל בלחץ החטא הקדמון של נתניהו. מי שלא מבין, זה האיום הכי גדול על מדינת ישראל!".

חברתו למפלגה, יו"ר סיעת מרצ, ח"כ מיכל רוזין תקפה גם היא: "כשמכניסים תומך טרור לכנסת, אל תתפלאו שהוא ישלוף אקדח. יש לפתוח מיד בהליך להסרת חסינותו וחקירה פלילית של המקרה". 

חבר הכנסת איתמר בן גביר, מתגונן בטוויטר וטוען: "מה שמפריע להם זה לא שהחזקתי את האקדח ביד, אלא שהעזתי להגן על עצמי. הם לא רגילים לאנשי ימין שמאיימים לרצוח אותם ולא בורחים מהמקום, וזה מוציא אותם מדעתם שמישהו מגן על עצמו. יותר מזה, הם היו שמחים שאני אפגע. לא ניתן להם".

מדוברות הכנסת נמסר כי קצין הכנסת, ניצב יובל חן, זימן בצהריים לפגישה את ח"כ איתמר בן גביר, בה ביקש לשמוע ממנו את פרטי השתלשלות האירוע החריג שארע אמש באחד מחניוני גני התערוכה שבתל אביב.

בנוסף ולבקשת ח"כ בן גביר, הבטיח קצין הכנסת להעביר לבחינה משטרתית נוספת את סוגיית אבטחתו וזאת נוכח טענותיו בדבר מסכת האיומים על חייו.

איום בנשק איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד