כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"צריך תמיד בייביסיטר שיהיה אחראי"

כך תשפיע התפטרותו של דרעי על המערכת הפוליטית // פרשנות

אחרי שהושג הסדר טיעון בין חבר הכנסת אריה דרעי לפרקליטות שכולל פרישה של דרעי מהכנסת, במערכת הפוליטית בוחנים האם פרישתו תשפיע על המערכת הפוליטית, בש״ס משוכנעים כי לא תהיה כל השפעה על התנועה, מנגד, התפטרותו של דרעי עלולה להשליך במעט על לכידות האופוזיציה // פרשנות

כך תשפיע התפטרותו של דרעי על המערכת הפוליטית // פרשנות
אריה דרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כפי שדווח לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים', דרעי הסכים במסגרת הסדר טיעון לפרוש מהכנסת, לפי התוכנית שלו באופן זמני בלבד עד הבחירות לכנסת ה-25, שאת סדר יומו ימשיך לנהל סביב הנהגת התנועה ממשרדיה בהר חוצבים.

עוד בנושא:

יו"ר ש"ס דרעי נערך לפרישה: "אין לי שום כוונה להרפות"

ב'דגל' מתלבטים, דרעי הכריע וגפני מצנזר את פרוש // טור שבועי

בש"ס משוכנעים כי פרישה של דרעי מהכנסת לא תשפיע על התנועה, אותה הוא צפוי להמשיך להנהיג גם מבחוץ, ממשרדי המפלגה החדשים בהר חוצבים. "המשמעות היחידה בפרישת דרעי היא שלא תהיה לו זכות הצבעה במליאה. הא ותו לא", אומר לנו אחד מחברי הכנסת בש"ס.

מעבר לכך, יש מי שרואה במהלך הזה הזדמנות טובה לפתור משברים שנוצרו עם השנים. כך, את החודשים או אולי השנים, עד לבחירות לכנסת ה-25, דרעי ינצל כדי לפתור קרבות מוניציפליים הקיימים כמעט בכל רשות מקומית, בראשם ירושלים, בני ברק, אלעד ואפילו בערים בהן יש נציגות קטנה לש"ס לדוגמת חריש וערים נוספות.

מנגד, התפטרותו של דרעי עלולה להשליך במעט על לכידות האופוזיציה. מי שצפה לאחרונה בדיוני מליאת הכנסת ראה איך דרעי משמש בפועל כמרכז מפלגות האופוזיציה, הציר שהוכיח כמה הוא מחזיק את האופוזיציה ומאתגר מדי יום אתה הקואליציה, הוא השותפות עם הרשימה המשותפת כחלק בלתי נפרד של האופוזיציה, על הציר הזה ממונה אריה דרעי.

גורם ברשימה המשותפת אומר, כי אמנם "את הסיכומים הפוליטיים השותפים ניתן לעשות גם מרחוק", אך לדבריו "ייתכן והיעדרותו של דרעי ממליאת הכנסת תקשה קצת, כי צריך תמיד בייביסיטר שיהיה אחראי גם בשטח לוודא שמיישמים את הסיכומים". לדברי אותי ח"כ, "כשדרעי לא יהיה כאן במליאה הדבר יקשה במעט".

אכן דרעי כיהן במובן מסוים כ"גננת" של האופוזיציה, אך התפקיד החשוב ביותר היה שמירה מקרוב על גוש החרדים עם נתניהו. "בלי דרעי היינו מזמן משתפים פעולה עם הממשלה", מודה ח"כ ביהדות התורה בשיחה עם 'בחדרי חרדים', לדבריו, "אם דרעי יתרחק קצת מהזירה הפוליטית בכנסת, אנחנו נראה אט אט חימום ביחסים בין יהדות התורה לקואליציה".

דרעי מאז הקמת הממשלה מהווה הזרוע הקיצונית ביורת באופוזיציה לגבי שיתוף פעולה עם ממשלה, ובכך מאלץ את יהדות התורה ליישר איתו קו. אותו חבר כנסת מיהדות התורה מביא דוגמא להשפעה של דרעי על הלך הרוח, "לפני כמה שבועות דרעי ביקש לא לומר ׳שלום׳ לשרים, בימים שאחרי זה היה דיבור במליאה, מי מדבר עם שרים ומי לא".

ש"ס אופוזיציה ארי קלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד