כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"סוף משבר הקורונה"

אלפי מנות של התרופה לקורונה שייצרה 'פייזר' בדרך לישראל

התרופה החדשה שפיתחה 'פייזר' נגד הקורונה והסעירה את העולם - אושרה ע"י ארגון הבריאות האמריקני • בעלת יעילות של 90% במניעת מחלה קשה או אשפוז • אלפי מנות צפויות להגיע בשבוע הקרוב לישראל 

אלפי מנות של התרופה לקורונה שייצרה 'פייזר' בדרך לישראל
מנכ"ל פייזר צילום: מתוך הסרטון

קרוב לשלושה שבועות חלפו מאז הסעירה חברת 'פייזר' את העולם כאשר הודיעה כי הגישה לאישור ארגון הבריאות האמריקני (FDA) את התרופה החדשה שפיתחה נגד נגיף הקורונה, והיום (רביעי) מתפרסם כי ה-FDA העניק את האישור המיוחל.

התרופה יעילה ב-90% במניעת מחלה קשה או אשפוז מקורונה, ועל פי מומחים ופרשנים היא מסוגלת להוות נקודת מפנה באשר להתמודדות מול הנגיף. כך למשל טען העיתונאי והפרשן נדב אייל, שמרבה לעסוק בנושא הקורונה, התייחס לפני כשלושה שבועות לתרופה: "לא אומר את זה הרבה, אבל התוצאות האלה אם יאומתו - יכולות לסמן את סוף משבר הקורונה בחיינו".

השימוש בתרופה מיועד למאומתים שנמצאים בפרק הזמן שבין 3 עד 5 ימים מיום האבחון. תחילה יהיו זכאים לו, מבוגרים בעלי פרופיל סיכון גבוה, וכן ילדים בעלי משקל של 40 ק"ג ומעלה. 

למרבה השמחה: התרופה נראית יעילה גם מול הווריאנט החדש 'אומיקרון'. בתוך כך, על פי הפרסום הערב בערוץ 12, ישראל תקבל משלוח ראשון עם עשרות אלפי מנות של התרופה החדשה - כבר בשבוע הקרוב 

 

קורונה פייזר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד