כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צפירת הרגעה?

נתונים מעודדים באשר לסכנת וריאנט ה'אומיקרון'

חומרתו פחותה, וסבירות אשפוזם של הנדבקים ב'אומיקרון' פחתה ב-60% לעומת ה'דלתא' - אלה הנתונים הדרמטיים שמתפרסמים ביממה האחרונה בבריטניה ושופכים מעט אור על - הווריאנט שזורה פאניקה בעולם • החשש הקיים: קצב ההדבקה הגבוה יגרום בכל זאת למאות חולים קשה - בעיקר בקרב האוכלוסיות החלשות 

נתונים מעודדים באשר לסכנת וריאנט ה'אומיקרון'
מוגנים בטיסה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

קרוב לחודש מאז זוהה לראשונה בישראל ויצר סערה בדמות מסיבות העיתונאים הדרמטיות של ראש הממשלה, הוספת עשרות מדינות לרשימה האדומה וכן הנחיות חדשות לאזרחי המדינה, מסתמן היום (חמישי) כי אלימות וריאנט ה'אומיקרון' פחותה מקודמו - זן הדלתא. 

חוקרים שבוחנים את נגיף הקורונה בבריטניה, מדווחים ביממה האחרונה כי וריאנט ה'אומיקרון' נראה לעת עתה - פחות חמור מזן הדלתא שהיה הדומיננטי עד כה. החוקרים מתבססים על עדויות מסקוטלנד ואנגליה המצביעות על כך שהאומיקרון יצר עד כה פחות אשפוזים בבתי החולים. 

הדיווח למעשה, מאשר את הדיווח מדרום אפריקה, שם פקידי בריאות הציבור דיווחו כי הווריאנט החדש נוטה לגרום למחלה קלה יותר. "זהו מידע טוב ומוסמך", אמר ג'ים מקמנמין, מנהל המאבק בנגיף הקורונה בסקוטלנד ואחד ממחברי המחקר. 

אך על אף התוצאות האחרונות, מומחים רבים עדיין מודאגים בשל קצב ההדבקה הגבוה שנושא האומיקרון, כך שזינוק פתאומי ומסיבי של נדבקים בווריאנט אומיקרון, עלול עדיין להציף את המרכזים הרפואיים בחולים קשה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הגיב לממצאים ואמר כי ממשלתו צופה בנתונים, והבטיח כי היא לא תקדם צעדים מחמירים יותר כדי להילחם בהתפשטות עד לאחר חג המולד לכל המוקדם. 

המחקר, שעדיין לא זכה לביקורת עמיתים, מצא שאנשים שנדבקו באומיקרון היו בסבירות נמוכה בכמעט 60 אחוז להתאשפז בבית החולים מאשר לאלה שנדבקו בדלתא. החוקרים העריכו שהפוטנציאל להדבקה חוזרת הוא פי 10 יותר עם אומיקרון מאשר עם דלתא. 

אומיקרון בריטניה סקוטלנד בוריס ג'ונסון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד