כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מנהל המחלקה מתנגד

הפרופ' מ'הדסה': "עצתי היא לא להתחסן בחיסון הרביעי"

הפרופ' דרור מבורך, המזוהה כתומך נלהב של שלושת החיסונים עד כה, התראיין הבוקר והביע דעה שונה לחלוטין בהקשר החיסון הרביעי: "עצתי היא לא להתחסן כרגע בחיסון הרביעי" • הסיבה: ההחלטה על מתן החיסון הרביעי לא התבססה על נתונים קיימים 

הפרופ' מ'הדסה': "עצתי היא לא להתחסן בחיסון הרביעי"
אילוסטרציה צילום: unsplash

יומיים לאחר המלצת "המומחים" (הצוות לטיפול במגפות) לחסן בחיסון הרביעי, והביקורת כלפי המהלך ממשיכה. הבוקר (חמישי) התראיין מנהל מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם, הפרופ' דרור מבורך והביע את עצתו לציבור: "לא להתחסן עכשיו בחיסון רביעי צריך לחכות". 

"האמת, אין מספיק נתונים לגבי - הצורך בחיסון הרביעי, הבטיחות וכן היעילות שלו", קבע הפרופ' מבורך, המזוהה לרוב כתומך חיסונים מובהק. בהמשך התייחס לדיווחים מבריטניה כי מסתמן שחומרת ה-'אומיקרון' פחותה מקודמו, "אולי יהיה לנו גל יותר קל מה שנדמה, אשר ימשך 8 עד 10 שבועות כפי שקרה בדרום אפריקה". 

פרופ' דרור מבורך. (מתוך שידורי 'כאן 11')

לאחר שהפציר בו המראיין "האם להתחסן בחיסון הרביעי?", נענה מבורך: "עצתי היא לא להתחסן כרגע בחיסון הרביעי", והבהיר: "אני לא חושב שהחיסון מסוכן מאוד, אבל אני חושב שצריך לעבוד בשקט ועל פי הנתונים". 

"אני חושב שלא צריך להיכנס ללופ של חיסונים בלי מידע. יכול להיות שצריך כל חצי שנה להתחסן אבל אני רוצה שזה יתבסס על נתונים", אמר.

 

חיסון לקורונה אומיקרון דרור מבורך חיסון רביעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד