כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
רצף נורא

הלם בציבור החרדי: 6 טרגדיות בשבוע אחד

שש טרגדיות נוראיות התרחשו במהלך השבוע האחרון, שש טרגדיות שבהן יתומים ואלמנות רבים נותרו לבדם ללא משענת וללא עזרה. רגע לפני שאנו שוכחים מהם הם יוצאים בזעקה של ממש ומתחננים לעזרה. אנא, עשה למענם

הלם בציבור החרדי: 6 טרגדיות בשבוע אחד
נרות זיכרון צילום: Nati Shohat /Flash90.

רצף של טרגדיות נוראיות שכאלה כבר זמן רב שלא היה במגזר החרדי. זה פשוט בלתי נתפס. בתוך שבועות בודדים הסתלקו לבית עולמם אברכים צעירים בפתע פתאום, כמו גם נשים צעירות שעלו בסערה השמיימה כשהם מותירים אחריהם שורות של יתומים הזועקים ומתחננים לעזרה – אך אף אחד לא שומע אותם, אף אחד לא מסייע בעדם.

לחצו כאן כדי לתת כתף עבור המשפחות>>>

בדיוק מהסיבה הזו נכנוס ראשי 'קופת העיר' למשימה המורכבת ונטלו על עצמם לעזור למשפחות הכבודות הללו שביום בהיר אחד חרב עליהם עולמם. ממש כך. תנסו שנייה לדמיין איך מרגישה משפחה שלמה שביום אחד האבא, שעד לפני רגע היה בריא וחסון, הסתלק לבית עולמו. תנסו לדמיין מה מרגישה אלמנה צעירה כשהיא נאלצת להתמודד ולפרנס יתומים רבים, לבד לבד. פשוט נורא ואיום.

מדובר בשש טרגדיות קורעות לב שהתרחשו רק בשבוע האחרון. פשוט בלתי נתפס. הראשון שבהם הוא המקרה הנורא בבית משפחת בלנדר מהעיר בית שמש שאבדו השבוע את אמן הצדקת מרת שיינדל לאה ע"ה, כאשר היא מותירה בביתה ארבעה יתומים כשהגדולה שבהם היא כלה צעירה שעומדת רגע לפני יום חופתה.

המקרה הנורא השני הוא הסתלקותו לשמי מעלה של הרה"ג רבי שלמה כהן זצ"ל מפארי מושב תפרח, אשר נלקח לבית עולמו בפתאומיות בגיל 57, והותיר אחריו 5 יתומים. כן, שמעתם נכון, חמישה ילדים שלא יראו את אבא יותר. חמישה יתומים שנותרו ככה לבד.

הטרגדיה הרביעית התרחשה בבית משפחת בריינס מגבעת שאול בירושלים, כאשר האימא נפטרה לבית עולמה במוצאי השבת האחרונה, ונותרו 6 יתומים בבית לבדם. אם לא די בזה היא הותירה אחריה חובות כבדים שרובצים על כתפי הבעל זאת לאחר הטיפולים המורכבים שניתנו לה במהלך ימי מחלתה.

הזעזוע החמישי התרחש בבית משפחת קצנלבויגן מבני ברק, כאשר אביהם הגאון רבי אליהו יצחק הלוי זצ"ל התמוטט בחצר ביתו והותיר אחריו חמישה יתומים בודדים ללא משענת. טרגדיה נוספת התרחשה במהלך השבוע האחרון כאשר הגאון רבי שלום סלר התמוטט מדום לב כשמונה חודשים לאחר שבנו נהרג באסון הר מירון כשהוא מותיר אחריו חובות רבים וכבדים.

טרגדיה נוספת, השישית במספר התרחשה בבית משפחת עייאש המתגוררים בעיר חיפה שאיבדו את אמם, ונותרו ללא אב ואם לבדם, באין להם שום משען ומשענת. פשוט נותרו לבד, ממש כך. האסונות הללו פשוט לא נתפסים, אך יחד עם זאת הם מחייבים אותנו מאוד. מחייבים אותנו לקום ולעשות מעשה. להטות אוזן ולהקשיב לטרגדיות הנוראות הללו. להקשיב לקול זעקת היתומים והאלמנות שזעקתם עולה השמיימה.

בהוראת גדולי ישראל שליט"א ישתדל כל אחד ואחד ליתן סך 460 ₪, עבור 23 היתומים שנותרו לבדם, ולכל הפחות לא יפחתו מסך 230 ₪, שיוצא 10 ₪ לכל יתום. תרומות ניתן למסור כאן או לציין בקרן המשותפת מס. 5523 שהוקמה עבורם בקופת העיר, הסכום מתחלק בשווה בין כל היתומים. עשו זאת כעת. הרימו תרומה למען היתומים הרבים הללו. למענכם – למעננו.

לחצו כאן כדי לתת כתף עבור המשפחות>>>

קופת העיר יתומים טרגדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד