י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נחזור לכל המקומות"

שבוע לפיגוע: אלפים צעדו ליישוב חומש. צפו

מעל ל-10,000 בני-אדם צעדו לעבר היישוב חומש, במטרה להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות שלא להרוס הישיבה במקום - להסדיר אותה | אזכרה התקיימה ליהודה דימנטמן הי"ד, שנרצח לפני שבוע בפיגוע; אביו: "ארץ ישראל נקנית בייסורים"

שבוע לפיגוע: אלפים צעדו ליישוב חומש. צפו
הצעדה לישיבה בחומש צילום: יאיר כלפה

עם סיום ימי השבעה של יהודה דימנטמן הי"ד, מעל ל-10 אלף איש קיימו היום (חמישי) צעדה לעבר הישוב חומש, בקריאה שלא לפנות את הישיבה ולאשר את התיישבות במקום.

הצועדים צעדו תחת גשם כבד ומזג האוויר קשה למקום בו נרצח לפני שבוע יהודה דימנטמן הי"ד, שהיה תלמיד בישיבה, וקיימו שם אזכרה יחד עם משפחתו. "ארץ ישראל נקנית בייסורים, ועוד לא גמרנו להגיע לגאולה השלמה. בע"ה, חומש תחילה", אמר הרב מרדכי דימנטמן, אביו של יהודה.

לאחר מכן, האלפים, שהגיעו באוטובוסים לישוב שבצפון השומרון, הגיעו אל המגדל המים בישוב וקיימו עצרת בקריאה לממשלה לא לפנות את הישיבה. בעצרת השתתפו חברי כנסת, רבנים ואלפי הצועדים, שרובם משתייכים לציונות הדתית.

"ככל שיש פה יותר אנשים ויותר גשם זה יותר מאתגר וקשה לנו, יהודה יותר שמח. ברור לי", אמרה אתיה דימנטמן, אלמנתו של יהודה. "נחזור לכל המקומות, כמו שיהודה חלם, וכל עם ישראל חלם וחולם גם אם הוא לא מרגיש את זה".

הכתבות בנושא יהודה דימנטמן הי"ד

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קרא לממשלה: "אנחנו אומרים לכל הפוליטיקאים בירושלים וכל חברי הממשלה שרק השבוע הצטלמו חברים בקואליציה עם המחבל ראאד סאלח, ואנחנו מצפים לתשובה של אישור ישיבת חומש עוד היום".

כוחות גדולים של צבא הגיעו לאבטח את הצעדה, שהחלה עוד בשעות הצהריים, לאורך כל הכביש שמוביל לישוב שנעקר במסגרת ההתנתקות, כשהכניסות לכפרים הפלסטינים נחסמו.

לדברי אנשי הישיבה והתיישבות, בעוד כמה ימים לאחר השבעה של יהודה, שמסתיימת היום, מתוכנן לפנות באופן סופי אותם, כשראיה לכך לטענתם היא הצבת בסיס צבאי במקום שימנע את חזרת הבחורים.

יהודה דימנטמן חומש צעדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד