י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בצל הביקורת

בכיר בוועדה שהמליצה על חיסון רביעי: "היה לחץ מהדרג הפוליטי"

בכיר בוועדת החיסונים שהמליצה בהחלטה מעוררת מחלוקת על התחלת מבצע חיסון רביעי בישראל, חושף היום כי קודם ההחלטה הורגש לחץ מהדרג הפוליטי לתמוך: "כשאומר המפקד לעשות 'א' ולא 'ב', אז יש מידה מסוימת של ספק האם אני רוצה להביע דעה שנוגדת את הבוס שלי"

בכיר בוועדה שהמליצה על חיסון רביעי: "היה לחץ מהדרג הפוליטי"
חיסון צילום: Michael Giladi/Flash90

בעקבות הביקורת על החלטת חברי הוועדה להמליץ על חיסון 4 בישראל, התראיין הערב (חמישי) אחד מהחברים שנכח בדיון והצביע נגד ההצעה, וחשף כי קודם ההחלטה הורגש לחץ מצד הפוליטיקאים לתמוך בהצעה, על שאין מספיק נתונים לגבי הווריאנט.

לדבריו של אותו בכיר שהתנגד להמלצה, הלחץ הורגש בעיקר מצידם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ שרצו מאוד לקדם את ההחלטה. "בוודאי שהיה לחץ פוליטי" הוא אומר בנחרצות. לדבריו, "כשאומר המפקד לעשות 'א' ולא 'ב' אז יש מידה מסוימת של ספק האם אני רוצה להביע דעה שנוגדת את הבוס שלי".

דבריו של המומחה מחזקים את טענותיהם של מומחים בריאותיים נוספים שהביעו ביקרות נוקבת על ההחלטה, בעיקר בגלל העובדה שחסרים נתונים כדי לקבל החלטה דרמטית כזו.

אחד מהבולטים הוא הפרופ' דרור מבורך שקרא אמש למומחים להמתין עם ההחלטה: "אני קורא לדחיית ההחלטה מאתמול, לדיון נוסף בעוד שבועיים!", כתב מנהל מחלקת הקורונה בהדסה. עוד הוסיף: "רופאים כולל רופאי מחלות זיהומיות ואימונולוגים קוראים להמתין לנתונים טרם קבלת החלטה על חיסון במנה רביעית". 

היום (חמישי) הוא העניק ריאיון ל-103FM בו הוסיף והציע: "עצתי היא לא להתחסן כרגע בחיסון הרביעי". "אני לא חושב שהחיסון מסוכן מאוד" הבהיר "אבל אני חושב שצריך לעבוד בשקט ועל פי נתונים".

כזכור, מהקלטות שפורסמו השבוע בגלי צה"ל עולה כי במהלך הדיון בקבינט הקורונה על מנת החיסון הרביעית, הבהירה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, בתגובה לשאלתו של רה"מ בנט כי "העניין עולה לדיון בצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות, לאחר שעלה גם בשבוע שעבר". עוד אמרה כי "זו החלטה כבדת משקל, כשמחליטים על מתן טיפול רפואי צריך לראות שיש תועלת ואין נזק. זה מה שהמחקר של שיבא רוצה לבדוק".

תשובה לשאלת בנט מתי המחקר צפוי להתחיל, אמרה ד"ר אלרעי-פרייס כי היא מקווה שהוא ייחל ביום רביעי השבוע. "אני מניחה שתוך שבועיים-שלושה יהיה ניתן לקבל תשובות. מקווה שיהיה לנו מספיק זמן וההתפשטות פה לא תהיה מהירה. זה חלק מהדברים שאנחנו רוצים לעשות על מנת לאט את קצב ההתפשטות, כדי שיהיה לנו זמן לבדוק. צריך לבדוק שיש לכך תועלת ושלא זה גורם נזק".

בתגובה לכך, נזף רה"מ בראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ואמר כי "אנחנו קונים זמן בצעדים מאוד יקרים. המחקר הזה עוד לא התחיל והוא כבר נדחה".

 

 

 

 

חיסון לקורונה נפתלי בנט ניצן הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד