כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"דְּשֵׁנִים וְרַעֲנַנִּים יִהְיוּ"

יומולדת 70: הנשיא בירך את הראש"ל וציטט מ'ילקוט יוסף'

לרגל ציון יומולדת 70 לרה"ר הראש"ל הרב יצחק יוסף, שיגר לו נשיא המדינה הרצוג מכתב ברכה מיוחדת בה אף ציטט מספרו של הרב "ילקוט יוסף"

יומולדת 70: הנשיא בירך את הראש"ל וציטט מ'ילקוט יוסף'
הרצוג והראש"ל בקבר הגר"ע יוסף זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

הראשון לציון הגר"י יוסף ציין השבוע את יום הולדתו ה 70, נשיא המדינה יצחק הרצוג שיגר איגרת ברכה מיוחדת לראשון לציון, בו אף ציטט מהספר 'ילקוט יוסף' שכתב הרב. 

"לכבוד הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א, פתח הנשיא, "בספרך ילקוט יוסף [הלכות ברכות] כתבת שאל לו לאדם לברך את ברכת "שהחיינו" בהגיעו לגיל שבעים אך הוא יכול לברך על בגד חדש אשר משמח אותו. יחד עם זאת, שמחתי לראות כי לא פסקת זאת לגבי אחרים החפצים לברך את אותו אדם, ועל כן ברצוני לברך מעומק הלב את כבודו בהגיעו לגיל שבעים".

הנשיא כותב: "בתיאור שנת השמיטה נאמר המדרש רבה כי "כל השביעין חביבין", לפיכך, סיומו של העשור השביעי של חייך דווקא בשנת השמיטה אותה אנו מציינים השנה הוא אירוע ראוי ביותר לציון, בחיים עשירים כשלך - מלאים בתורה, בעשייה ציבורית ובחסד".

"תורתך ועשייתך התורנית והציבורית לאורך השנים", כותב הנשיא לראשל"צ, "הן המשך ישיר של שרשרת הדורות הענפה של משפחתך ושל מוסד הראשון לציון. אני מבקש לברך אותך שכוחות היצירה והעשירה לא ידעכו בך ועוד תזכה לחדש הרבה במדינתו הן בתורה, הן והן בגמילות חסדים ובעזרת ה ' יתקיימו בך דברי דוד המלך בספר תהלים: ייעוֹד יְנוּבוּן בְּשֵׂיבָה דְּשֵׁנִים וְרַעֲנַנִּים יִהְיוּ".

הנשיא חום את מכתב הרכה: "מזל טוב, בריאות איתנה ונחת רוח לאורך ימים ושנים".

הראשון לציון הרב יצחק יוסף יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד