י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שכנוע רבנים בגיור

יושג רוב? הסמכות שתקבל הרבנות ברפורמת הכשרות

כמה חודשים לאחר העברת התוכנית לשינוי מערך הכשרות, השר לשירותי דת מתכוון להעביר חוק משלים לרפורמה - שיעניק לרבנות הראשית סמכויות לאכוף את החוק | כהנא מקווה כי החקיקה תעזור לו להשיג את התמיכה של רבנים בציונות הדתית לרפורמה בגיור שמתגבשת

יושג רוב? הסמכות שתקבל הרבנות ברפורמת הכשרות
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת השרים לענייני חקיקה תצביע בשבוע הבא על חוק משלים לרפורמת הכשרות של השר כהנא, שיעניק סמכות לרבנות הראשית לאכוף ולפקח.

העיתונאי יאיר שרקי מפרסם כי השר לשירותי דת מתן כהנא יביא לוועדת השרים את החוק המשלים, שייתן לרבנות סמכות לתת קנסות ליבואנים שימכרו מוצרים לא כשרים ולבד"צים הפרטיים אם יעברו על הכללים.

דרך החקיקה, כהנא מקווה לגייס את תמיכת הרבנים בציונות הדתית, ובראשם הרב חיים דרוקמן, לרפורמה בגיור, שמתגבשת מחדש וייתכן ותשונה מהתוכנית המקורית שהציג.

למרות כוונתו של השר כהנא, לא בטוח כי יושג רוב להעברת החקיקה המשלימה לרפורמה בכשרות, כיוון שב'ישראל ביתנו' מתנגדים באופן נחרץ לחיזוק הרבנות הראשית, והחוק המשלים נותן סמכויות לרבנות.

אתמול דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי הרבנים הסרוגים וכהנא מנסים להגיע לפשרה במתווה הגיור, לאחר שבתחילה כמה מן הרבנים החלו לגבש רפורמה משלהם. השר מינה רב שמקורב לעמדותיו, שדן עם הרבנים שמתנגדים על כל סעיפי הרפורמה.

הרבנים שמתנגדים לרפורמה אומרים כי היא אם יגיעו לנוסח מוסכם עם השר, הוא יהיה חייב לקבל את אישורו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, שמכהן כנשיא בית הדין הרבני הגדול - ואם לא יסכים אז הרבנים ימשכו את הסכמתם.

יש לציין כי המגעים בין הרב שמייצג את כהנא לרבנים האחרים עדיין לא הובילו להסמכה על נוסח אחיד, ואולי וגם לא יצליחו להגיע, אך ייתכן והחקיקה שמחזקת את הרבנות בנושא הכשרות, ועוד צעדים בתחומי דת-ומדינה של כהנא לעבר עמדת הרבנים, יצליחו לרכך את המתנגדים.

רפורמה בכשרות הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד