י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ההיסטוריה והציבור יבואו חשבון"

זעם בימין: כוחות הביטחון החלו בהרס מבנים ביישוב חומש | תיעוד

עם תום ימי השבעה על האברך יהודה דימנטמן הי"ד, תלמיד הישיבה בחומש שנהרג בפיגוע, החלו כוחות משטרה, מג"ב וצבא להרוס את בתי המשפחות, ומבנים נוספים ביישוב חומש. במפלגות הימין זועמים ותוקפים בחריפות: "הציבור יבוא חשבון עם מי שנלחם בחלוצים של ימינו"

זעם בימין: כוחות הביטחון החלו בהרס מבנים ביישוב חומש | תיעוד
הרס היישוב חומש צילום: מועצת יש"ע

כוחות משטרה, מג"ב וצבא, החלו להרוס הבוקר (שישי) את בתי המשפחות, ומבנים נוספים ביישוב חומש. הכוחות הורסים שני בתים ביישוב בהם מתגוררים שתי משפחות, וכן מבנה המשמש כפנימייה לבחורי הישיבה.

בישיבת חומש תוקפים את ממשלת ישראל על המהלך: "פרס לטרור. אין מילים. לצערנו אנו רואים כי ממשלת ישראל החליטה בעקבות הפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד, להוריד את הישיבה בחומש, המחבלים משיגים את מטרתם באמצעות קבלן הביצוע ממשלת ישראל".

במפלגת הציונות הדתית אומרים בתגובה לפינוי: "עשרות אלפי היהודים שעלו אמש לחומש מבטאים את הערכים, המסירות ואת האמונה בצדקת הדרך. לעומתם, בנט, שקד, אורבך, כהנא ושותפיהם מבטאים את ההפך הגמור: את אובדן הערכים, האנוכיות את המרמה והשקר. הם מבינים שהאנרגיות של הציבור המסור שעלה לחומש ואיתו ציבור מאמין גדול נוסף, מסורתי דתי וחילוני, מסוגלים להפיל את הממשלה שהם הקימו עם השמאל הקיצוני ועם הערבים תומכי הטרור".

עוד אומרים במפלגה, כי "כמו שרון בזמנו, בנט ושקד עברו צד. הם יעשו הכול, אבל הכול, בכדי לשמור על כסאם. גם להחריב ישובים בארץ ישראל. ההרס נועד להחליש ולפגוע אך אנו נמשיך. ההיסטוריה והציבור יבואו חשבון עם מי שנלחם בחלוצים של ימינו".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה להריסות בחומש: "בנט נותן פרס לרוצחים ורימה משפחה שכולה ואת עם ישראל כולו. ההריסות בחומש הם תמונת ניצחון לרוצחים, המסמנים וי בידיהם והולכים לכלא בתחושת ניצחון. הדברים חמורים שבעתיים שבנט הבטיח למשפחה השכולה שיפעל נגד ההריסה בחומש. אם בנט לא מסוגל למנוע את ההרס, הוא אפילו לא ראוי להיות רה"מ אפילו דקה אחת".

ח"כ אבי מעוז מסר בתגובה: "המשוואה של ממשלת השמאל בראשות בנט, לפיה מפנים מיהודים את המקום בו נרצח יהודי, היא פרס לטרור הרצחני. המשוואה הזאת נותנת לערבים את ההרגשה שהם אדוני הארץ. תרצח יהודי - והיהודים יברחו. רבבות מעם ישראל שהגיעו אמש לתמוך בלומדי התורה בחומש, מבינים שהמצב הזה מקולקל. אני קורא לנפתלי בנט, לאיילת שקד, לגדעון סער, לזאב אלקין לניר אורבך ולעידית סילמן: עצרו את המעשה הנורא הזה".

כזכור יהודה דימנטמן, בן 25, נשוי ואב לילד, נרצח בפיגוע טרור לפני שבוע בחומש. אתמול צעדו כ-15,000 בני אדם בחומש שבשומרון, במלאות שבעה ימים לרצח יהודה דימנטמן, תלמיד הישיבה שפועלת במקום, בכניסה למאחז. המשתתפים קראו לראש הממשלה נפתלי בנט לאפשר ישיבה להמשיך ולפעול במקום. אך הבוקר המקום מפורק על ידי כוחות הביטחון.

יהודה דימנטמן חומש איתמר בן גביר הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד