כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לקראת שבוע סוער

לחץ במשכן: הקואליציה תנסה לחוקק את חוק הגיוס

השבוע הקרוב בכנסת צפוי להיות רווי במתח פוליטי, זאת בעקבות פקיעתו הצפויה של חוק הגיוס בעוד 11 ימים | בקואליציה ינסו למקסם את יתרון האצבעות ויקדמו בנוסף את החוקים שנתקעו בשבועות האחרונים

לחץ במשכן: הקואליציה תנסה לחוקק את חוק הגיוס
בנט/לפיד/ליברמן צילום: Alex Kolomoisky/POOL

אחרי שבועיים קשים שעברו על הקואליציה בעקבות הלידה של חברת הכנסת שירלי פינטו והמשבר שנקט חבר הכנסד וואליד טאה מרע"מ, השבוע מקווים בסיעות הקואליציה להשלים את החקיקה שהתעכבה.

בימים הקרובים ינצלו בקואליציה את העובדה שבינתיים אף אחד מחברי הכנסת אינו בבידוד, וכן למרות שחה"כ פינטו עדיין בבידוד היא תזכה לקיזוז אוטומטי של ח"כ דוד ביטן היושב שבעה על אחיו. גם חברת הכנסת מרע"מ היושבת שבעה על פטירת אימה, קיבלה קיזוז לכל ימי השבעה מחברי הכנסת אוסמה סעדי מהמשותפת.

ככל הנראה יחסי הכוחות השבוע יחזרו להיות כבשגרה עם יתרון לקואליציה. ובינתיים על הפרק, שורה של הצעות חוק קריטיות שיש להעביר כבר בימים הקרובים אחרת יפוג תוקפם ותידרש חקיקה מחודשת, כך שצפוי שבוע פוליטי עמוס מייגע.

בנוסף, בקואליציה יבקשו להביא השבוע את חוק הגיוס שתוקפו יפוג לפי בג"צ בעוד 11 יום, לצד חוק החשמל שעורר עימות פוליטי בין רע"מ לשרת הפנים איילת שקד וככל הנראה יעלה להצבעה סופית השבוע.

חוק הגיוס שירלי פינטו איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד