י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מטרה דומה לכור בדימונה

במהלך תרגיל: איראן שיגרה טילים כ'אזהרה' לישראל

תרגילים צבאיים שערכה השבוע איראן נועדו לשלוח אזהרה לישראל | מפקד בצבא איראן אמר כי התרגילים הצבאיים, היו תגובה ל"איומים מסיביים אך חסרי טעם" מצד ישראל | ממשלת בריטניה גינתה בחריפות את שיגורי הטילים

במהלך תרגיל: איראן שיגרה טילים כ'אזהרה' לישראל
אילוסטרציה צילום: pixabay

איראן ערכה תרגילים צבאיים במפרץ הפרסי על רקע חששות לגבי תוכניות אפשריות של ישראל לתקוף אתרי גרעין איראניים. תרגילי המלחמה כללו ירי טילים בליסטיים ושיוט. הטלוויזיה הממלכתית שידרה את הטילים כשהם נורים לעבר מטרה שדומה לכור הגרעיני של ישראל בדימונה.

מפקד משמרות המהפכה האיראניים, גנרל חוסיין סלאמי, אמר כי התרגילים השבוע נועדו לשלוח "מסר ברור מאוד" ו"אזהרה רצינית ליריבה האזורית". הוא איים "אנחנו נחתוך להם את הידיים אם הם יעשו צעד שגוי", כך סלאמי בטלוויזיה הממלכתית.

ראש המטה של ​​הכוחות המזוינים, האלוף מוחמד באגרי, אמר כי 16 טילים בליסטיים ממעמדות שונות נורו. באגרי אמר כי התרגיל היה תשובה ל"איומים המסיביים אך חסרי הטעם" של ישראל לאחרונה על איראן. איראן אמרה בעבר כי הטילים שלה לטווח קצר ובינוני יכולים להגיע לישראל, כמו גם לבסיסי ארה"ב באזור.

בריטניה גינתה את שיגור הטילים הבליסטיים במהלך תרגילי המלחמה, ואמרה כי השיגורים היו "הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם".

"פעולות אלו מהוות איום על הביטחון האזורי והבינלאומי, ואנו קוראים לאיראן להפסיק לאלתר את פעילותה", נמסר ממשרד החוץ הבריטי בהצהרה. סעיד חטיבזאדה, דובר משרד החוץ של איראן, הגיב להצהרה והאשים את בריטניה ב"התערבות ביכולת ההגנתית של איראן".

איראן טילים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד