א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מייחל לעימות עם טראמפ

הנשיא ביידן: "אם אהיה בריא ארוץ שוב לנשיאות"

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר בריאיון כי הוא מתכוון להתמודד שוב על הנשיאות בבחירות שיתקיימו ב-2024, אם בריאותו תאפשר לו זאת, וכי "קרב חוזר" בינו לבין הנשיא לשעבר דונלד טראמפ רק יגביר את רצונו להתמודד שוב

הנשיא ביידן: "אם אהיה בריא ארוץ שוב לנשיאות"
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

הנשיא ביידן אמר בראיון לרשת ABC, לגבי התמודדות לכהונה נוספת ב-2024, "אני מכבד מאוד את הגורל, שהתערב בחיי פעמים רבות", השיב ביידן לשאלה אם יתמודד שוב. "אם אהיה במצב הבריאותי שבו אני עכשיו, ואני במצב בריאותי טוב – אז ארוץ שוב לנשיאות".

הנשיא נשאל אם הוא יהיה מוכן ל"קרב חוזר" בינו לבין הנשיא הקודם טראמפ, והשיב: "ודאי, למה שלא אתמודד נגד טראמפ? זה רק יגדיל את הסיכוי שאתמודד שוב". ביידן הוא האדם המבוגר ביותר שהושבע לתפקיד נשיא ארה"ב. הוא עשה זאת בגיל 78.

בחודש שעבר, יממה לפני שחגג יום הולדת 79, הוא עבר סדרה של בדיקות תקופתיות. הרופאים מצאו בבדיקות התקופתיות של ביידן שהוא סובל מהפרעת הליכה המתאפיינת בתנוחה נוקשה ומהתקפי שיעול בעקבות ריפלוקס חומצי. למרות זאת, רופאיו של ביידן ציינו כי הוא כשיר לשמש כנשיא. בחודש שעבר דיווח "וושינגטון פוסט" כי ביידן עדכן את מקורביו על כוונתו לרוץ ב-2024, אז יהיה כמעט בן 82 .לפי העיתון, הוא שיתף בהחלטתו "קבוצה קטנה של תומכים" באירוע גיוס תרומות.

בדיווח נכתב כי ביידן היה נחוש לנפץ כל מחשבה בחוגים הדמוקרטיים על כך שיפרוש בתום קדנציה אחת, ויפנה את המגרש לאחרים, בהם סגניתו קמלה האריס. כמה ימים אחר כך גם דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה שביידן מתכוון להתמודד גם בבחירות הבאות לנשיאות.

הנשיא לשעבר טראמפ, מנגד, עדיין לא הכריז רשמית שיתמודד בבחירות ב-2024 .בשבוע שעבר הוא הודיע כי יקיים מסיבת עיתונאים ב-6 בינואר, יום השנה למהומות בגבעת הקפיטול בוושינגטון, אז רבים מתומכיו פרצו לבניין הקונגרס האמריקני במחאה על הדיון שהתקיים שם באותה העת בעניין אישור הצבעת האלקטורים, שבחרו בביידן לנשיא ארה"ב.

דונאלד טראמפ ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד