י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החשדות התחזקו

"תכנן רצח אדם": מעצרו של משה אירם הוארך שוב

החשדות נגד משה אירם, שנעצר בחשד לשליחת תוקפיהם של חבר הכנסת מאיר פרוש וכמה רבנים במהלך החודשים האחרונים, התחזקו מאז מעצרו. כך עדכנה המשטרה בדיון הארכת מעצרו | המשטרה: ישנן ראיות כי אירם תכנן לרצוח אדם

"תכנן רצח אדם": מעצרו של משה אירם הוארך שוב
משה איראם מובל להארכת מעצר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ראשון) בחמישה ימים נוספים את מעצרו של משה אירם, תושב ירושלים, שנעצר בחשד לשליחת תוקפיהם של חבר הכנסת מאיר פרוש וכמה רבנים במהלך החודשים האחרונים. "עולה מהחקירה כי החשוד תכנן רצח אדם", אמרה המשטרה במהלך הדיון.

נציגת המשטרה טענה בפתח בדיון כי החקירה חיזקה את החשדות החמורים נגד אירם. המשטרה הצהירה במהלך הדיון כי יש בידיה ראיות המצביעות על כך שאירם תכנן להוציא לפועל רצח של אדם, אולם לא פירטה מי היעד לרצח.

במשטרה טענו כי אירם עצמו לא השתתף באירועי התקיפה, אלא שלח אחרים. "הוא הטיל אימה על כל המגזר החרדי", הצהיר נציג המשטרה

עורך דינו של אירם אמר במהלך הדיון כי "כל הסיפור הזה הוא סכסוך פוליטי פנים חרדי. כל מטרת החקירה היא להעלים אותו, לעשות לו סיכול ממוקד".

במהלך הדיון קנס השופט אלעד לנג את המשטרה באלף שקלים, לאחר שזאת סירבה להשיב לשאלת פרקליטו של אירם - מי היה היעד לתכנון הרצח שבו הוא חשוד.

כזכור, אירם, חרדי קיצוני תושב ירושלים, נעצר ביום רביעי האחרון ע"י המשטרה בחשד למעורבות במספר אירועים אלימים שאירעו ברחבי הארץ במהלך החודשים האחרונים. במשטרה חושדים כי אירם, המשתייך לקהילות הקיצוניות ביותר, ביצע את המעשים באמצעות שליחים. מוקדם יותר בשבוע שעבר נעצר חשוד נוסף בפרשה.

בין היתר, חשוד אירם באירועים האלימים כלפי יו"ר סיעת שלומי אמונים, ח"כ מאיר פרוש, שכזכור הותקף ע"י אלמוני שאף ניסה לגזוז זקנו. במקרה אחר הושלך חומר בעל ריח חריף סמוך לביתו של פרוש.

מחקירת המשטרה עלה כי אירם שיגר אחרים לתקוף את הרבנים ואת חבר הכנסת פרוש. הערכה היא כי הרקע למעשים הן דעותיו הקיצוניות של אירם, שניסה להשליט אותן על גורמים שונים במגזר החרדי. כמו כן הוא חשוד במעורבות בשיגור מכתבי איומים לרבנים, בהקשר להתנגדות לחיסוני הקורונה.

במשטרה מייחסים לאירם עבירות של ניסיון לשידול לרצח, תקיפה וחבלה ממשית ותקיפת עובד ציבור. פרקליטו של אירם, אמר בדיון הקודם כי "הדבר היחיד שיש לי זה מה שאומר לי מרשי - שככל הנראה שיש בן אדם אחר שנעצר בסיפור הזה וכדי להוריד מעצמו את הלחץ מסר את השם של מרשי".

 

מאיר פרוש משה אירם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד