כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הטרלה לממשלה

בקשה לקרוא לחומש על שם חאן אל אחמר: "ישנה את ההתייחסות"

במועצה האזורית שומרון פנו לוועדת השמות הממשלתית בבקשה לשינוי שם הישוב חומש, שלטענתם מתוכנן להתפנות, ל"חאן אל חומש" - על שם הכפר הבדואי חאן אל אחמר, שלא מפונה למרות פסיקת בג"צ | ראש המועצה: "לאור התנהלות הממשלה, שינוי השם לחאן אל חומש אולי יביא את המורל של חאן אל אחמר"

בקשה לקרוא לחומש על שם חאן אל אחמר: "ישנה את ההתייחסות"
הצעדה לישיבה בחומש צילום: יאיר כלפה

בקשה יוצאת דופן נשלחה היום (ראשון) לוועדת מועצת השמות הממשלתית לשנות את שם הישוב חומש ל- "חאן אל חומש", על שם הכפר הבדואי חאן אל אחמר.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שלח מכתב ליו"ר וועדת מועצת השמות הממשלתית פרופ' משה שרון, בבקשה לשנות את שמו של היושב חומש, שלטענתו מתכוונים לפנות את הישיבה שמתיישבת בו, בדומה לשמו של הכפר חאן אל אחמר, שעל אף פסיקת בג"צ לא מפונה.

"בצעד מחפיר התגובה של ממשלת ישראל לרצח של יהודה דימנטמן הי"ד לאחר הפיגוע היא לתת פרס לטרור ולהרוס את הישיבה לאחר הרצח", כתב, וביקש לשנות את שמו של הישוב "מתוך הבנה ששינוי שם הישוב ישנה גם את ההתייחסות אליו, כפי היחס לחאן אל אחמר".

"אני תקווה כי שינוי שם היישוב, יביא לרצונות לעקור את היישוב והישיבה במקום, ולהשוואת המצב בחאן אל חומש למצב ביישוב חאן אל אחמר. אני כותב דברים אלו בצער רב, אך מול רצונות ההרס לאחר הפיגוע הקשה, לא נשאר לי אלא לנסות כל דרך בכדי לעצור את החרפה", כך דברי דגן.

כזכור, ביום שישי האחרון הרסו כוחות הביטחון ומינהל אזרחי מספר מבנים בישוב חומש, שפונה במסגרת ההתנתקות, בניהם שני בתי משפחות וכן את מכלי המים של הישיבה במקום. בישיבה ובהתיישבות טוענים כי ישנו רצון לפנות סופית את הישיבה בקרוב.

חומש חאן אל אחמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד