י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא מתנצל

שר הבריאות מגיב לגדי יברקן: מעורר בחילה, מכחיש שואה

שר הבריאות מגיב לדבריו החמורים של הח"כ מהליכוד ותוקף אותו: "הדברים גובלים בהכחשת שואה ומבזים את הקורבנות והניצולים. זו אמירה מחפירה ונאלחת במיוחד" | עד כה יברקן מסרב להתנצל ולחזור בו מהדברים

שר הבריאות מגיב לגדי יברקן: מעורר בחילה, מכחיש שואה
ניצן הורוביץ/גדי יברקן צילום: אוליביה פיטוסי/הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות דבריו של חבר הכנסת גדי יברקן מ'הליכוד' נגד מדיניות הממשלה בעניין החיסונים שלדבריו "מזכירים לו את מחנות הריכוז", ובכך השווה בין הממשלה לנאצים ומסרב להתנצל על כך, שר הבריאות ניצן הורוביץ יוצא למתקפה.

בציוץ ברשת הטוויטר תקף השר הורוביץ את חבר הכנסת יברקן וכתב, "ההשוואה שעשה ח"כ יברקן בין אמצעי הזהירות לשמירה על בריאות הציבור ומניעת מחלה, לבין מחנות ריכוז שהקימו הנאצים - מעוררת בחילה".

הורוביץ הוסיף ותקף את יברקן: "הדברים גובלים בהכחשת שואה ומבזים את הקורבנות והניצולים. זו אמירה מחפירה ונאלחת במיוחד גם כלפי צוותי הרפואה שנותנים את הנשמה למען הבריאות של כולנו".

כזכור, במהלך דיון בוועדת החוקה שעסק במדיניות הממשלה כנגד מסרבי החיסונים והחלטת הממשלה אמש להגביל את הכניסה לקניונים רק לבעלי התו הירוק, חבר הכנסת גדי יברקן השווה את המדינות להתנהלות הנאצים.

העימות החל כאשר היו"ר, ח"כ גלעד קריב, ביקש מח"כ יברקן לסיים את דבריו לאחר שהאחרון הפריע שוב ושוב לדברי פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא. "דבר אחר הוא להביע עמדה, ודבר שני הוא לשבש דיון של ועדה. קראתי לך קריאה ראשונה ואני ממשיך הלאה", אמר קריב ליברקן.

ח"כ יברקן התעקש: "אתה לא יכול לסיים לי את זכות הדיבור. אני אפסיק כשאני ארצה, אתה לא תגיד לי לשתוק. אתם עושים כמו אוסטריה... רק חסר מחנות ריכוז...". ההשוואה המקוממת למחנות הריכוז לא הותירו את יו"ר הוועדה קריב אדיש, והוא מיהר להוציא את הח"כ הסורר מהוועדה.

"אמרת את המילים מחנות ריכוז, תצא מהחדר", אמר קריב והמשיך, "סיימת את ההשתתפות שלך בדיון. השימוש שלך בצמד המילים הזה הוא דבר בזוי ונאלח. תצא מחדר הוועדה מיד. מילים בזויות, רגע של שפל. בחדר הזה לא ישתמשו במילים האלה בהקשר לפעילות ממשלת ישראל. יש גבולות גם לחברי כנסת. בושה להשתמש בצמד המילים הזה בהקשר של מדיניות של ממשלה שעסוקה בלהגן על הציבור".

קריב הוסיף, "אפשר לחלוק על מדיניות הממשלה, אפשר להתווכח, אפשר לא להסכים ואפשר להפיל פה בהצבעה דברים. לדבר בשפה הזו, על משרתי ציבור, שעסוקים יום ולילה להגן על בריאות הציבור, גם אם דעתך שונה מדעתם... בושה וכלימה".

גדי יברקן גלעד קריב ניצן הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד