כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
זה היום בו תחל האכיפה

התו הירוק בחנויות אושר והקנס לעסקים הופחת

המתווה שאושר בקבינט הקורונה הגיע לוועדת החוקה שדנה בו לאורך היום ואישרה אותו הערב | התו הירוק יחול על חנויות מעל 100 מ"ר | אילו חנויות יוחרגו? | הקנסות על בעלי העסקים הופחתו אך הם יינתנו מידית | זה היום בו תחל אכיפת המתווה 

התו הירוק בחנויות אושר והקנס לעסקים הופחת
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

ועדת החוקה אישרה היום (ראשון) לתשעה ימים בלבד (במקום שבועיים) את המתווה שאושר בקבינט הקורונה - הכולל את החלת התו הירוק על חנויות מעל 100 מ"ר, למעט חנויות חיוניות. 

בנוסף, הופחת הקנס לעסקים שיפרו את הכללים - אך הובהר כי הוא יינתן מידית ללא אזהרה. כן, לא תתאפשר אכילה במתחמי מזון משותפים בקניונים. בדוכני מזון תתאפשר מכירת טייק-אווי רק לבעלי תו ירוק. 

האכיפה בקנסות על החנויות תחל ביום שלישי על מנת לאפשר זמן היערכות נוסף. 

יו"ר הוועדה ח"כ קריב סיפר כי "לבי הכי כבד באישור התקנות הללו. אצביע בעדן אבל בהיסוס ובלב כבד כי התחושה היא שיש כאן הרחבה דרמטית של מגבלות התו הירוק שלא הרחבנו בשיאו של הגל הרביעי. אני תומך בהן בעיקר בגלל מימד חוסר הוודאות שעתיד להתבהר תוך זמן קצר", סיפר. 

ח"כ אורי מקלב מ'יהדות התורה' שהתנגד לראשונה לתקנות הקורונה, אמר: "תמיד היינו עניינים, או שנמנענו או שתמכנו, אך לא התנגדנו לתקנות בנושאים חשובים אלו של הצלת חיים כמו במאבק בקורונה, אך לאחר כמעט עשר שעות של דיונים אנחנו רואים את חוסר הקשב של נציגי הממשלה פה בשולחן הזה באטימות לבקשות שלנו ולדרישות המגיעות מהציבור ואצביע נגד". 

תו ירוק וועדת החוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד