ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תיבחן ההשפעה

זה המקום הראשון בעולם שיזריק חיסון רביעי

המחקר לו ציפו רבים צפוי לצאת מחר אל הדרך בביה"ח שיבא - ובמסגרתו יינתן לראשונה בעולם, החיסון הרביעי | במחקר ישתתפו 150 עובדי בריאות משיבא | מובילת המחקר: "נבחן מהי השפעת החיסון הרביעי על רמות הנוגדנים, על מניעת תחלואה ונבדוק את הבטיחות"

זה המקום הראשון בעולם שיזריק חיסון רביעי
חיסון לקורונה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

לאחר עיכוב ארוך, מחר (שני) ייצא לדרך מחקר ראשון מסוגו בעולם, שבמסגרתו יינתן חיסון רביעי במרכז הרפואי שיבא-תל השומר במטרה לבחון את יעילות המנה הרביעית. 

המחקר מבוסס על סרולוגיה וחיסוניות של קבוצת הנבדקים הגדולה בעולם (קוהורט), המונה כ-6000 איש. במחקר החיסון הרביעי ישתתפו כ-150 עובדי בריאות מ'שיבא', אשר קיבלו את המנה השלישית עד 20 באוגוסט 2021 ותוצאת הסרולוגיה שלהם היא מתחת ל-700. 

הניסוי, שנערך בשיתוף משרד הבריאות, אושר על ידי ועדת הלסינקי – הוועדה העליונה לניסויים בבני אדם. מי שתוביל את המחקר מטעם שיבא היא פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים. 

פרופ' יוחאי אומרת לקראת החיסון: "במחקר זה, נבחן מהי השפעת החיסון הרביעי על רמות הנוגדנים, על מניעת תחלואה ונבדוק את הבטיחות". יוחאי הוסיפה כי "המחקר צפוי לשפוך אור על התועלת הנוספת שיש במתן מנה רביעית, נבין האם ולמי כדאי לתת מנה 4", אמרה. 

תוצאות המחקר התקדימי צפויות להשפיע רבות על מבצע החיסונים הרביעי בישראל והעולם. 

חיסון לקורונה חיסון רביעי שיבא משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד