כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
התמנון האיראני שולח זרועות

‏צבא סעודיה מציג: כך אנשי חיזבאללה מסייעים למורדים החות'ים בתימן

‏צבא סעודיה הציג איך חיזבאללה מסייעים למורדים החות'ים בתימן לבצע מתקפות מתוך הנמל הבינלאומי בצנעא, בירת תימן. בשבוע שעבר הסעודים תקפו את נמל התעופה באופן חריג

‏צבא סעודיה מציג: כך אנשי חיזבאללה מסייעים למורדים החות'ים בתימן
תימן צילום: pixabay

הקואליציה הלוחמת במורדים החות'ים בתימן בראשות סעודיה, מסרה ביום ראשון כי חיזבאללה הנתמך על ידי איראן אימן את כוחות המורדים החות'ים, כולל שיגור מל"טים חמושים נגד ערב הסעודית.

ארגון החות'ים המשרת את איראן ירה 430 טילים בליסטיים ו-851 מל"טים חמושים לעבר ערב הסעודית מאז החלה המלחמה ב-2015, והביא למותם של 59 אזרחים סעודים, כך אמר דובר הקואליציה.

הגנרל טורקי אל-מלכי, אמר כי החות'ים משתמשים בשדה התעופה בצנעא כבסיס לביצוע התקפות על הממלכה, טענה שהחות'ים אגב מכחישים בתוקף. אבל הקואליציה שיתפה סרטונים של אנשי חיזבאללה המאמנים את הכוחות החות'ים. כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס.

אל-מלכי אמר: "אין לחות'ים את היכולת לקבל את ההחלטה להיות חלק מהפתרון המדיני בתימן". הוא האשים את איראן בהפצת סכסוך עדתי באזור. תימן שקועה באלימות מאז 2014 כאשר החות'ים השתלטו על הבירה צנעא והדיחו את ממשלת תימן המוכרת על ידי המערב, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות פתחו במתקפה נגד החות'ים ב-2015, המלחמה המשיכה במשך שנים, והרגה עשרות אלפי תימנים, רובם אזרחים.

חיזבאללה סעודיה המורדים החותים תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד