כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"יש מה לשפר"

המנכ"לית החדשה של שאשא-ביטון על הסערה במשרד

דלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך החדשה, סירבה להתייחס לסערה סביב פיטורי המנכ"ל הקודם והבהירה כי היא בעד לחסן בבתי הספר | "תפקיד המנכ"ל להוציא את המדיניות שלו לפועל. כל זמן שמזדהים עם המדיניות אין כל בעיה"

המנכ"לית החדשה של שאשא-ביטון על הסערה במשרד
הכניסה למשרד החינוך צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המנכ"לית החדשה של משרד החינוך, דלית שטאובר, התראיינה בפעם הראשונה מאז שנכנסה לתפקיד בראיון שפורסם הבוקר (שני), בזמן שהיא נמצאת בתקופה סוערת במשרדה.

במשרד שאליו היא חוזרת לקדנציה שניה לאחר זו הראשונה לפני כשמונה שנים, שורר אי שקט בשבועות האחרונים זאת לאחר שהשרה יפעת שאשא-ביטון פיטרה את המנכ"ל הקודם, יגאל סלוביק, בעקבות חילוקי דעות.

ואם זה לא מספיק, המנכ"לית החדשה נכנסת בתקופה בה זן האומיקרון משתולל, ולאחר שמתווה החזרה ללימודים מרחוק, אושר. בראיון לידיעות אחרונות היא מסרבת להתייחס לפשרה במשרד, אך אומרת כי המנכ"ל צריך ליישם את המדיניות שקובעת השרה.

"אני לא מתייחסת לנסיבות הקודמות. פניי קדימה ואני פה ב-100%. יש תפקיד לשר, לקבוע חזון ומדיניות. תפקיד המנכ"ל להוציא את המדיניות שלו לפועל. כל זמן שמזדהים עם המדיניות אין כל בעיה".

כשנשאלה מה צריך לעשות כשהמנכ"ל לא מזדהה עם המדיניות, אמרה: "כל אדם צריך לעשות את השיקולים שלו. מצד אחד ליישם מדיניות ממשלה ומצד שני מדיניות ממלכתית לטובת הציבור. כל אחד קובע לעצמו היכן הקווים האדומים שלו לפי סט הערכים האישיים שלו".

שטאובר אמרה כי היא בעד לחסן בבתי הספר, "בתי הספר הם מקום שראוי לחסן את הילדים. תמיד זה היה ראוי, וגם עכשיו זוהי מדיניות השרה. חשוב לחסן את הילדים בתוך בית הספר כדי להבטיח שגרה ורצף לימודים, והמשרד שותף למהלך של מתן חיסונים בבתי הספר".

על רקע הביקורת על אחוז מתחסנים נמוך בקרב הילדים, אומרת המנכ"לית החדשה: "יש 21,000 ילדים מחוסנים, מתוכם 2,000 ביומיים האחרונים מאז שאחיות בריאות הציבור נכנסו לבתי הספר. נצא בקמפיין הסברה להנגשת המידע לגבי החיסונים, הקפדה על הכללים וחשיבות אורחות חיים לשמירה על הבריאות".

"בחינוך יש תמיד מה לשפר, ובשעה שהתגלו כל כך הרבה קשיים ואתגרים לא יכולתי לעמוד מנגד. באתי בתחושת שליחות ומחויבות עמוקה למדינה והכרה שיש כאן הזדמנות להשפיע על איכות החינוך בישראל", סיכמה.

משרד החינוך דלית שטאובר יפעת שאשא ביטון יגאל סלוביק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד