י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
גיבור של העולם

ביום אחד: בן 11 הציל חבר שנחנק וחילץ קשישה מבית בוער

ילד אמיץ מאוקלהומה ארה"ב, רק בן 11, הציל שני אנשים ביום אחד החודש, ולתקשורת הוא טען בצניעות כי הוא לא מבין מה כל הרעש, זה "היה הדבר הנכון לעשות"

ביום אחד: בן 11 הציל חבר שנחנק וחילץ קשישה מבית בוער
אילוסטרציה צילום: pexels

גיבור וצנוע: דייוויון ג'ונסון בן 11, מאוקלהומה ארה"ב, הציל חבר בכיתה מעליו, והוציא אישה מבוגרת מביתה הבוער ב-9 בדצמבר, והפך לדבר החם של עירו במזרח אוקלהומה. שם הוא מונה לחבר כבוד הן במחלקת השריף של מוסקוגי אוקלהומה, והן במשטרת מוסקוגי.

אמו אמרה ל'ניו יורק טיימס', שהוא שאל אותה "מדוע מתגמלים אותו" על כך שהוא עשה את הדבר הנכון. "אמרתי לו שהוא הציל חיים של שני אנשים", אמרה לאטויה ג'ונסון, אמו של דאביון ל'ניו יורק טיימס'.

בבוקר ה-9 בדצמבר, דייבון שמע תלמיד כיתה ז' שזקוק לעזרה ליד מזרקת המים בבית הספר בו הם לומדים. הילד הגדול פתח בקבוק מים מפלסטיק עם פיו, והפקק החליק במורד גרונו. למרבה המזל, דייבון צפה לאחרונה במדריך עזרה ראשונה ביוטיוב המדגים את תמרון היימליך הידוע.

הוא לחץ מתחת לצלעות של הילד שלוש פעמים, ובדחיפה השלישית, הפקק יצא עף החוצה מפיו של החבר החנוק. כאשר איש רפואה הגיה למקום, דייבון נשאר לצידו של הילד, ושאל ללא הרף אם הוא בסדר.

הילד לא נפגע, וחזר לבית הספר למחרת, כך סיפרה לטרישה דוקינס, מנהלת בית הספר ל'דיילי מייל'. "הוא מתנהג כאילו הוא בערך בן 80" אמר דוקינס עלדייוויון. "הוא בהחלט נשמה זקנה".

דייבון אמר שהוא קיבל השראה ללמוד את הטכניקה כי הוא רצה לחקות את דודו, וונדל ג'ונסון, שעובד כפראמדיק, מקצוע שהוא רצה להצטרף אליו מאז שהיה בן שש, כך סיפר ל'ניו יורק טיימס'.

מאוחר יותר באותו יום, דייבון ואמו נסעו בסביבות השעה 17:00, כשהילד הבחין בעשן שהגיע מבית סמוך. "לא חשבתי על כלום, אבל הוא אמר לי, 'אמא, זה בית בוער'", סיפרה אמו.

כשהם עצרו בפתח הבית, ריח העצים הבוער התחזק. בחוץ חנו מכוניות - כך שאם מישהו היה בבית, הוא לא היה מודע לשריפה הגוברת בחלקו האחורי של הבית. ג'ונסון מיהר לדפוק על דלת הכניסה וקרא לאנשים להתפנות.

חמישה אנשים נמלטו מיד מהבית ברגע שהבינו מה קורה. אבל הדיירת השישית בבית, אישה מבוגרת לא הצליחה להימלט. דייבון זינק לסייע לה וכך כשהיא נתמכת על ההליכון הוא סייע לה להתפנות. "היא לא זזה מהר מספיק", אמר דייביון ל'טיימס', "אז אני הייתי חייב לעזור לה להגיע לרכב שלה כי כולם עזבו".

דייבון קיבל השראה במקרה השני של הגבורה אותו ביצע, מאביו המנוח, שצפה בו נכנס למתחם דירות בוער בקרבת מקום כדי לוודא שדייריו התפנו כשהיה בן שמונה בלבד. הוא אמר ל'טיימס', שאביו, ווילי ג'יימס לוגן, עשה את "הדבר הנכון" באותו יום. "אני מסתכל על אבא שלי," הוא אמר. מוקדם יותר השנה, ב-19 באוגוסט, מת אביו מסיבוכים של נגיף הקורונה בגיל 52 בלבד.

אמו של ג'ונסון אמרה שהוא מדבר רק על אירועי ה-9 בדצמבר כאשר הוא מתבקש, ומתאר את הגבורה שלו כ"הדבר הנכון לעשות בלי רעש".

מנהלת בית הספר אמרה שהיא לא חושבת "שהילד הפנים עד כמה חשוב מה שהוא עשה, הוא אמר לי, שהוא לא רוצה שכולם ישימו לב אליו". הוא אמר "עשיתי מה שהייתי אמור לעשות".

שריפה חנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד